EPA
Ez egy Sierra Army Depothoz hasonló háború előtti létesítmény, rengeteg szintből áll, és elég sok felfedeznivalót találunk itt.
Helyileg New Reno-tól nyugatra van, ám a megtalálása nem olyan egyszerű, három féle módon juthatunk elé ide:
1.) vagy felvesszük Myront, és megpróbáljuk kidobni, ekkor vagy Sierrának, vagy ennek elárulja a helyét, hogy ne vágjuk ki a csapatból.
2.) másik mód, hogy addig körözünk New Reno körül, amíg nem találkozunk egy vándorral, aki megmutat két véletlenszerűen kisorsolt helyszínt, ezek között is ott lehet (ez rengeteg munkával jár, nagy mázli kell hozzá)
3.) harmadik pedig Dr. Sheng küldetése (lásd a San Francisco részt)
Mielőtt ide érkezel, győződj meg róla, hogy van egy kötél nálad. Érkezéskor, ha gondolod ölj meg minden EPA spóra növényt, amíg nem kapsz egy üzenetet, hogy elpusztítottad az összeset. De ez elég hosszú időbe fog telni. Ha egyedül vagy, könnyedén cirkálhatsz közöttük.
Vedd fel legalább az egyik "szemét" elemet a földről (Nyomd meg a Shift az elemek kijelöléséhez, hogy könnyebb megtaláld őket).
A bejárattól balra található egy fehér fészer, amely hasznos tárgyakat tartalmaz, például egy doboz növényi permetet. Ha felszereled és egy növényen használod, azonnal elpusztul. Ha elfogy, találhatsz egy másikat a garázsban (tárolóhelyiség) a fészertől északra, de hacsak nem magas a zár készséged, akkor várnod kell vele. A fehér fészer belsejében az egyik szekrényben egy nagy fémrúd is található, érdemes megragadni (soha nem tudhatod, mikor jöhet jól). A térképen több szemét is található, nyugodtan ragadj meg egyet.
*A zárt tároló is tartalmaz néhány dolgot, de semmi különöset, kivéve egy dolgot, ha van Kutya társad, és szeretnéd őt életben tartani. Van ott néhány doboz kutyaeledel. Használhatod a kutyaeledelt Dogmeat-en, és sérülés esetén visszanyeri teljes egészségét. (Nem tudom, hogy úgy működik, mint az elsősegély-készlet, és véletlenszerűen eltűnik a használat után, vagy örökké tart.)
Amikor belépsz a főépületbe, észreveszed, hogy a liftek tönkre mentek, de szerencsére a jobb oldali liftaknán keresztül lehet lelehet menni. Menj a nyitott liftaknához és használd a kötelet rajta. Használd a kötelet újra, hogy lemássz.
A liftaknán lefelé haladva először az EPA levegő-, víz- és áramszolgáltató szintre jutsz. Patkányokkal, sáskákkal és kis skorpiókkal teli. Van itt néhány szekrény, amelyekben van egy szuper eszközkészlet, egy elektronikus zárszerkezet és néhány könyv. Ha végigmegyünk itt, észrevehetjük, hogy a négy áramfejlesztő egyike nem működik megfelelően, bár nem tudjuk pontosan, miért, ezért jobb, ha hagyjuk. Az északi falon három nagy szellőző van, ha a középsőhöz közel megyünk, rájössz, hogy éppen akkora, hogy átférjünk rajta. Az egyetlen probléma az a nagy pörgő fém ventilátor. Itt jön jól a fémrúd, használd a ventilátor elakasztására.
A szellőző a karbantartási szintre vezet, ahol két működő lift található, északnyugati és egy északkeleti irányban. Az egyetlen érdekesség itt: egy szekrény lézerpisztollyal és egy depressziós Mr Handy robot sétál körbe-körbe.
Íme az EPA alszintjeinek elrendezése:
Keleti liftek a megfelelő alszintekkel - E betűvel rövidítve, amelyet az alszint száma követ:
E1 - Vörös szint , Keleti 1. alszint
E2 - Lila szint , Keleti 2. alszint
E3 - Zöld szint , Keleti 3. alszint
Nyugati felvonók a megfelelő alszintekkel - A rövidítés a W betűvel és az alszint számával kezdődik:
W1 - Narancssárga szint , Nyugati 1. alszint
W2 - Sárga szint , Nyugati 2. alszint
W3 - Indigó színű szint , nyugati 3. alszint
Említik a Kék szintet is , de az nem létezik. Vagy mégis?
Javaslom, hogy a narancssárga szinttel kezdjük (konferenciatermek és kávézó).
Nyugatra négy hologramot látsz, akik egymással vitatkoznak, látszólag egy hurokban ragadtak, és nem tudsz velük beszélni. Ahogy közelebb érsz, észreveszed a zümmögést egy mágneses mezőtől a közelben, ami talán zavarja őket. A tőlük balra lévő szobában van néhány számítógép. Használd a bal oldali számítógépet, és futtass le egy diagnosztikai ellenőrzést, majd használd rajta a javítást (40% felett) 100xp-ért. Most már beszélhetsz a hologramokkal, és kaphatsz néhány küldetést.
1. Az EPA világítási probléma javítása.
Ezt a küldetést a PR-igazgatótól (női holo) kapod, de először meg kell próbálnod kinyitni a néhány jelszóval védett ajtó egyikét, és elkérni tőle a jelszót. A legközelebbi ajtó a tőle délre lévő szobába nyíló ajtó. Szükséged van továbbá 81%-os beszédre (valójában csak 61%-ra van szükséged, de akkor kétszer kell megkérdezned tőle). Azt akarja, hogy javítsd meg az EPA Air, Water and Power Facility szintjén található áramfejlesztőt. Ez a bal oldali a négy generátor közül. Az 55%-nál nagyobb javítási készséggel megtudod, hogy meg kell javítanod egy szeméttel (500xp). Térj vissza hozzá, hogy megkapd a jelszót.
* Javaslom, hogy ezt a küldetést végezd el először, mivel több ajtó zárva lesz előted máskülönben.
2. Tisztítsd meg a növényproblémát.
A 10031-es hologram a földi karbantartásért felelős ember, de gondjai vannak a robotok irányításával, és hologramként ő maga semmit sem tud csinálni. Alkalmaz téged, mint segédterület-felügyelőt, és azt akarja, hogy a legfelső szinten lévő összes spórás növényt takarítsd ki. Ha ezt már korábban megtetted, akkor ezt egyszerűen megmondhatod neki. Ad neked 500xp-t és a raktárhelyiségének (a felső szinten lévő zárt épület) kulcsait.
Érdemes megvárnod ezzel a küldetéssel, amíg megkapod a "Teszteld a Solar Scorcher-t a Tudományos Igazgatónak." küldetést.
3. A Voice Computer rögzítése.
Az ellenszenves páncélos hologram az EPA biztonsági igazgatója. A vele való beszélgetés során kiderül, hogy nem tudja irányítani a robotokat, mivel a hangkomputer meghibásodott. Ha megjavítod neki, hozzáférést biztosít a biztonsági szárnyhoz (piros szint).
Az EPA robotok vezérlő számítógépe a Sárga szinten található. Ez az, amelyik időről időre azt mondja, hogy "BEEP!". Le kell futtatnod egy diagnosztikai ellenőrzést, hogy megállapítsd, mi a baj, majd meg kell javítanod (76%, vagy 56%, ha szerszámot vagy szuper szerszámkészletet használsz) 500xp-ért. Visszatérve a biztonsági igazgatóhoz, kapsz egy belépőkártyát, amely a legtöbb ajtót kinyitja a vörös szinten.
*A negyedik hologram (a műveleti igazgató) teljesen használhatatlan. Semmit sem tudsz vele kezdeni.
*A büfé részleg egyik hűtőszekrényében találsz egy zacskó Pop Rocks-ot, és van egy hűtőtáska némi Nuka-Cola-val. Ha ezeket együtt veszed el (felszereled a Pop Rocksot, és magadon használod, majd ugyanezt teszed a Nuka-Colával), akkor egy vicces szekvenciát kapsz. A legjobb, ha körülveszed magad esetleges NPC-kkel. A mentés előtte erősen ajánlott.
*Északi irányban van egy szoba mutáns gyümölcslegyekkel, tele van vegyszerekkel és erősen mérgező. Ajánlott várni, hogy odamenj, amíg nincs megfelelő védőfelszerelésed, mivel elég halálos lehet. Egyébként nincs ott semmi.
Sárga szint:
Ez a szint egy vegyszerekkel teli, nagyon mérgező szobán keresztül kapcsolódik az ibolyaszínű szinthez. Sokkal jobb, ha az Ibolya szintről lépsz be ebbe a szobába, mint a Sárga szintről, hacsak nem viselsz már védőfelszerelést.
4. Javítsd meg a 00000-es hologramot.
Az itt lévő hologram a tudományos igazgató. A vele való beszélgetés egy kis problémát tár fel, csak binárisan beszél. Szükséged van 100% tudományra és In 6-ra, hogy megértsd őt. Azt mondja, hogy probléma van a szalagtekercsekkel a közelében ( 81%, hogy megjavítsd, 51%, ha bármilyen szerszámot használsz). De ez még nem elég, újra kell indítani (ha 100%-os tudomány és In 6-os intelligenciával beszélsz vele, akkor képes leszel megérteni, hogy mi a baj). 500xp a jutalmad.
5. Teszteld a Solar Scorcher-t a tudományos igazgatónak.
*A Solar Scorcher ugyanaz a fegyver, amit korábban az Örökkévalóság őrzője találkozásnál lehetett megtalálni.
Miután megjavítottad a tudományos igazgatót, azt akarja, hogy tesztelj neki egy kísérleti fegyvert. Egy szekrényben van tárolva a szalagos tekercsgép mellett. A szekrény zárva van, amíg meg nem kapod ezt a küldetést, és előtte nem tudod kinyitni. Mindenesetre a küldetésed az, hogy menj ki és lőj le valamit, majd gyere vissza és jelentsd (500xp), a fegyvert pedig megtarthatod. Figyelem, a kint azt jelenti, hogy kint, az alszinteken lévő állatok nem számítanak. Ideális esetben megmentettél egy spórnövényt a felszíni szinten a céllövöldözéshez, ha nem, akkor a pusztaságot kell bejárnod.
Indigo szint:
Itt nincsenek küldetések, de van néhány érdekes dolog.
*A lifttől közvetlenül délre lévő szobában van egy csipogó számítógép. Van benne néhány érdekes feljegyzés, különösen az epilepszia gyógymódjáról. Miután megszerezted ezt az infót, "meggyógyíthatod" a New Renóban lévő ugató embert (100xp és 3 Stimpak). Ha 22-szer megnyomod a "keresés folytatása" opciót, végül találsz egy tömeges fluoridációs projektről szóló információt (200xp). A 9-es szerencsével kicsit gyorsabban megtalálhatod a rejtett üzenetet.
*A számítógép alatti helyiségben három átalakított auto-doc gépet találsz. Ezek használatával megváltoztathatod a megjelenésedet. Férfiként normál hajú, hosszú hajú, vagy teljesen kopaszodóvá válhatsz. Még azt a nemváltoztató műtétet is elvégezheted, amiről mindig is álmodtál. Nőknél a szőke, a vörös hajú és a normál "vödörfejű" barna hajúak között válthatsz, plusz a nemváltoztatás. Egyelőre... de több hős modell van készülőben mind a férfiak, mind a nők számára, csak reméljük, hogy megtalálják az utat az RP-be, ha elkészülnek.
*Figyelmeztetés: A gépek nagyon veszélyesek lehetnek! Használat előtt tanácsos a mentés.
*A bal oldali szobában egy ezüst kenyérpirító áll az asztalon. Úgy tűnik, a neve "Bátor kis kenyérpirító". Beszélgethetsz vele egy kicsit. Kiderül, hogy kétségbeesetten szeretne neked pirítóst sütni, mivel már egy évszázada nem sütött utoljára. De te nem ezért vagy itt. Mint minden más itt, ő is javításra szorul (viszonylag könnyű javítási dobás, 450xp), és ha újra beszélsz vele, megkapod a játékgépek elátkozásának képességét. Praktikus kis perk, ha pénzre van szükséged, mivel amikor használod, egy nyerőgép feladja az összes pénzét.
Piros szint:
A legtöbb ajtó itt zárva van, és a biztonsági igazgatótól kapott kulcskártyával kell kinyitni. A lift alatti helyiségben van egy újabb törött hologram, ami elvezet...
6. Javítsd meg a statikusan beszélő hologramot.
Amikor megpróbálsz beszélni vele, nem értesz semmit, mert túl sok a statikus zaj. Meg kell javítanod a holografikus kivetítést vezérlő gépet (pirosan villogó gép). IN 5, hogy megértsd, meg kell javítanod őt, és 51%-os javítással ténylegesen meg kell javítanod a gépet, vagy 21%-kal, ha bármilyen eszközt használsz. Beszélj vele újra, hogy megkapd a jelszót a kék szintre vezető lifthez. Ez az egyetlen módja annak, hogy bejusson. Azt is el tudja magyarázni, hogy mi az a néhány dolog, amit az EPA-ban találsz. Ha magadtól nem tudsz rájönni.
*Itt megnézheted a múzeumot, és még egy kis filmet is "nézhetsz", ha az a kedvedre való.
*A régi villamosszék itt még mindig működik. A lift feletti szobában lévő számítógépen keresztül lehet bekapcsolni. Vigyázz, hogy ne lépj túl közel hozzá, amikor be van kapcsolva, mert váratlan halálhoz vezethet. Ha egy kicsit gonosznak érzed magad, vagy csak egy kis szórakozásra vágysz, ajánlom, hogy a legkevésbé kedvelt NPC-nek adj egy kis "lökést".
*Itt rengeteg szekrény van, amit érdemes megnézni, győződj meg róla, hogy nem hagysz ki egyet sem.
Ibolya szint:
Ez a szint elég üres, de itt találod a liftet a kék szintre. Továbbá, a kis fali szekrényben a folyosón a szennyezett területre vezető folyosón találsz egy gázmaszkot. Ha ezt felszereled az aktív item slotodba, akkor védve leszel a mérgektől, és biztonságosan beléphetsz a vegyi területekre (az ezen a szinten lévő az egyetlen, ahova tényleg be kell menned). Vedd figyelembe, hogy ezt a szennyezett helyiséget ugyanúgy le lehetett volna írni a Sárga szint résznél, de mivel a gázmaszkot ezen a szinten találod meg, jobban illik ide.
*A nagy számítógéptől jobbra két ventilátort láthatsz, amelyek el vannak tömődve ragaccsal. Tisztítsd meg őket fejenként 50xp-ért, és a levegő belélegezhetővé válik (már nincs szükséged a gázálarcra).
*A nagy számítógép itt "Mr. Chemmie", a helyi édességárus. Nos, nem igazán. De ha megvan a tudásod és a megfelelő hozzávalók, akkor szinte bármilyen drogot elő tud állítani, amit csak akarsz.
Zöld szint:
Itt található az EPA botanikus kertje és a látványos állatsimogató. Az állatkert kissé ellentmondásosnak tekinthető, mivel embereket is tartanak benne. A genetikai kísérletektől deformáltakat és őrülteket.
*Itt nincsenek küldetések, de van egy küldetéscél, amit teljesíthetsz. A keleti oldalon van egy számítógép, az EPA botanikai terminálja. Ezen találsz egy fájlt a botanikáról. Ha megvan a küldetésed Paul testvértől, hogy infót találj ilyen dolgokról, akkor letöltheted egy holodiszkre, és elhozhatod neki. A magtároló tartályokból is kivehetsz néhány magot. Módosított kukoricát és néhány kísérleti magot tartalmaznak.
*Ha van kedved, sétálhatsz egyet a kert buja fái és bokrai között. Ha van néhány magod, akár magad is termeszthetsz egyet. A kísérleti magvakat el lehet ültetni a kert délnyugati sarkában lévő termőföldbe (100xp). Ha három nap múlva visszajössz, találsz ott egy új, véletlenszerű bokrot (néha egy spórás növényt).
*A módosított kukoricát elültetheted Arroyóban 100xp-ért, de ez nem változtat semmit a falun. Természetesen a negyedik álom előtt kell megtenni. A kísérleti magokat itt is el lehet ültetni. Nekem itt csak egy csomag magot sikerült elültetnem, pedig úgy tűnik, több termékeny talaj áll rendelkezésre az ültetéshez.
*A celláik közelében lévő számítógépeken olvashatsz a különböző kritikusokról, és leengedheted az erőtereket, amelyek bent tartják őket. Mindegyikük ellenséges, így a legjobb, amit tehetsz, hogy megszabadítod őket a szenvedésüktől.
Kék szint:
Ez az EPA titkos szintje, amely hivatalosan nem létezik. Ide egy lifttel jutsz le az Ibolya szinten, de először szükséged van a jelszóra, amit a Piros szinten egy hologram ad meg neked.
Ha lejutsz ide, egy platformon fogsz kijutni, amit egy falka wanamingó vesz körül. Ha figyelted a lyukat a falon a wanamingók fogdájában a Zöld szinten, nos, ide menekültek. Ha túl sokáig ácsorogsz, át fognak sétálni a kerítésen lévő lyukon és megtámadnak.
A nagy erőtér, ami elállja az utadat odafent, a tőle jobbra lévő számítógépen a javítással csökkenthető. Itt elég magas képességre van szükséged, a 100%-os javítás 20%-os esélyt ad. Bármennyiszer próbálkozhatsz, ahányszor csak akarsz. Egy jól elhelyezett robbanóanyag a számítógép előtt ugyanezt elérheti, ha nem vagy elég ügyes.
Fent a lépcsőn találsz egy szobát három hibernációs kamrával. Ezek mindegyike lehetséges NPC újoncokat tartalmaz. Az ajtóban lévő számítógépen mindannyiukról van információ, és innen kiveheted az egyiket. Hogy ki lesz az, az csak rajtad múlik. Amikor a számítógép arra figyelmeztet, hogy szükséged van egy doboz ERSI-re, felszaladhatsz Mr Chemmie-hez, hogy szerezz egyet, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyhatod, és meglátod, mi történik. Mr Chemmie eddig nem tud ERSI-t készíteni, függetlenül attól, hogy milyen ügyességgel rendelkezel.
A nagy erőtér, amely elállja az utat előtted, csökkenthető a tőle jobbra lévő számítógépen végzett javítással. Itt elég magas képzettségre van szükséged, a 100%-os javítás 20%-os esélyt ad. Bármennyiszer próbálkozhatsz vele, ahányszor csak akarsz. Egy jól elhelyezett robbanóanyag a számítógép előtt ugyanezt elérheti, ha nem vagy elég ügyes.
Fent a lépcsőn találsz egy szobát három hibernációs kamrával. Ezek mindegyike lehetséges NPC újoncokat tartalmaz. Az ajtóban lévő számítógépen mindannyiukról van információ, és innen kiveheted az egyiket. Hogy ki lesz az, az csak rajtad múlik. Amikor a számítógép arra figyelmeztet, hogy szükséged van egy doboz ERSI-re, felszaladhatsz Mr Chemmie-hez, hogy szerezz egyet, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyhatod, és meglátod, mi történik. Mr Chemmie eddig nem tud ERSI-t készíteni, függetlenül attól, hogy milyen ügyességgel rendelkezel.
*Minden hibernációs kamra mögött van egy szekrény minden NPC számára. Amikor kihúzol egy NPC-t a kamrából, az ő szekrénye is kinyílik. A többi szekrény zárva marad, és nem tudod kinyitni őket.
*Ne hagyd ki, hogy megnézd a lábszekrényt ebben a szobában, többek között egy speciális fecskendőt tartalmaz. Használatakor állandó +1 AG-t kapsz.
Az EPA új NPC-i:
Kitsune:
Legalább 5 karizma, vagy CH 2 vagy több + 80 %-nál magasabb beszédkészség kell ahhoz, hogy csatlakozzon hozzád. Csak egy esélyed van, ha nem sikerül, akkor végleg eltűnik. Ő egy, illetve volt kínai kém, aki az amerikaiaknak dolgozik. Ha megkérdezed a múltjáról, végül ráveheted, hogy megtanítson neked néhány képességet. +10%-ot kapsz a lopás, a lopás és a lopás képességeidre.
A fő képessége a zárfeltörés, és amíg az ő képessége jobb, mint a tiéd, ő segít neked benne (mint Vic a javításban). Ami a harci képességeket illeti, ő a legjobb a fegyvertelen, a közelharcban, a kézifegyverekben és a dobásban - ebben a sorrendben. Minden fegyvert tud használni, de az energia és a nagy fegyverekkel elég rosszul bánik. 80 HP-val indul, és 130 HP-val ér véget, és az AP-ja mindig a 9-es lesz, amivel indul.
Ha kihagytad őt a csapatodból, és megpróbálod visszahozni, miközben CH 1 van, akkor elmegy, és végleg eltűnik.
Cat Jules:
Jules: A hadseregben szolgált, de áthelyezték az EPA-hoz őrszolgálatra, ahol önként jelentkezett néhány ember/macska DNS-kísérletre. (Lényegében Cat, a "Red Dwarf" című brit sci-fi-komédiasorozat egyik szereplője előtt tiszteleg). Ha megkérdezed, adhat neked némi fegyverkiképzést (+10% a kisfegyverekhez, a nagyfegyverekhez és az energiafegyverekhez).
Figyelemre méltó képességek; Kis fegyverek, energiafegyverek, fegyvertelen fegyverek, közelharc és az utolsó szinten egy elfogadható nagy fegyver képesség. Minden fegyvert tud használni, bár a dobáshoz nem nagyon ért. 80 HP-val indul és 130 HP-val ér véget, az AP-ja 8-ról indul és 10-re ér véget az utolsó szinten.
Ugyanúgy, mint a Kitsune-nál, ha valaha is 1-es CH-val próbálod toborozni vagy újra felvenni, eltűnik a játékból.
Dex:
Szociopata gyilkos, és ami az aktái szerint még rosszabb, saját maga szerint ártatlan (ezt mondaná, ugye?). Ha gonosz karaktert játszol (negatív karma), akkor nem fogja ártatlannak tettetni magát. Sőt, ha az élettörténetét kérdezed, mindent el fog mesélni. A jó karakterek soha nem fogják megtudni, de talán jobb is így. Könnyen fel lehet dühíteni, mielőtt beszerveznéd, ezért gondosan válaszd meg a szövegedet, különben ellenséges lesz. Ha megkérdezed tőle, hogy tud-e tippeket adni, megtanít +15% beszédre és cserekereskedelemre.
Fő képessége a beszéd, de sajnos ebben nem tud neked semmilyen módon segíteni. Ő is jól bánik a közelharccal és a fegyvertelenekkel. A kisfegyverek rendben vannak, az energiafegyverek és a dobás készség pedig passzol az utolsó szintjén. Sajnos a fegyverek, amiket használni tud, a fegyvertelenekre, késekre, pisztolyokra és géppisztolyokra korlátozódnak. 80 HP-val indul és 130 HP-val ér véget, az AP-ja pedig az utolsó szintjéig marad a 8-as, amivel indul, amikor is 9-re változik.
*A női karaktereknek lehetőségük van lefeküdni vele, mielőtt beszervezik. Ha azonban jó vagy semleges vagy (0-tól pozitív karmáig), akkor utána megöl téged. Szóval talán nem olyan jó ötlet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése