Nyolcvan év telt el azóta, hogy az Óvóhelylakó elhagyta egykori lakhelyét, hogy kényszerű száműzetésbe vonuljon. Ez alatt az idő alatt a világ képe megváltozott, az egykor lakatlan pusztákat ismét emberi települések tarkították, egyre nagyobb kommunák, már majdhogynem a háború előtti időszakra emlékeztető városok alakultak, megkönnyítve a visszatérést a külvilágba vagy legalábbis lehetővé téve a túlélést az embertelen körülmények között.
Ám ahogy a civilizáció kezdte visszahódítani a lepusztult síkságokat, úgy tért vissza a bűnözés ősi, szilaj formája is. Akárcsak egykor Chicago, most New Reno vált a bűnszövetkezetek paradicsomává, ahol maffiafőnökök vívták állandó harcaikat, s nem létezett olyan eszköz vagy szolgáltatás, melyet a megcsömörlött ember igénybe ne vehetett volna. Ráadásul a zseniális kutatók egyike újfajta drogot fejlesztett ki, mely minden addiginál erősebb függőséget alakított ki kipróbálójában. Elég volt egyetlen alkalom, s az áldozat máris egész életére a rabjává vált.
Te elszigeteltségben élsz és mindebből semmit sem tapasztaltál. Egész életedet egy eldugott hegyi faludban élted le, azon a helyen, ahol a Fallout 1 Óvóhelylakó telepedett le, a vele tartó társaival együtt. De most, akárcsak az egykori hősnek, neked is útra kell kelned, hogy megmentsd bajba jutott társaidat. Már persze, ha előbb sikerül túlélned a kiválasztottak próbáját.
Ideális esetben minden csata után és minden párbeszéd előtt menteni kéne. Már az is elég bosszantó lehet, ha csak néhány percet kell újrajátszanod mert rosszul választottál egy párbeszédben (természetesen az is megtörténhet, hogy később jössz rá, hogy valamit rosszul csináltál és azt kívánod, bár ne mentettél volna :)
Ezen kívül érdemes egy külön helyre menteni amikor egy új, nagyobb helyszínhez érsz (pl. egy város). Így, ha teljesen elrontod az állásodat és mindezt csak azután veszed észre, hogy mentettél, "csak" az adott területet kell újra játszanod. Ezek a mentések akkor is jól jöhetnek, ha később ki szeretnéd próbálni, mi lett volna, ha valamit máshogy csinálsz egy adott küldetésben.
Ments gyakran!
A sűrű mentés a Fallout2-ben szinte kötelező. A program elég bugos, ezért egy jó mentés-stratégiával sok bosszúságtól kímélheted meg magad.
Ha már mind a 10 slotot elfoglaltad, csak egy fájlkezelőre van szükséged, hogy helyet csinálj az újabb mentéseknek. Egyszerűen nevezd át azt a mentést tartalmazó mappát (Slot01... Slot10) amire épp nincs szükséged (például "Slot02 - Klamath"), és ez a hely újra használható lesz. Ezután ha vissza akarsz hozni egy ilyen archivált mentést, írd vissza a mappa nevét. Ugyanezt a trükköt használhatod, ha egy egész mentés-katalógust akarsz archiválni. Csak nevezd át a "Savegame" mappát "SavegameX"-re, vagy bármi másra, ami neked szimpatikus.
(A SAVEGAME mappa a játék gyökérkönyvtárában, a \DATA alkönyvtárban van.)
Végezetül itt szeretnék megemlíteni egy különleges bugot, amivel a kocsi eltűnésén kívül találkozhatsz. Nem tudni pontosan, mitől, de ha a játék vége felé túl sok különböző cucc van egy helyen, az időnként tönkreteheti a térképeket (városokat). Ebbe beleértendőek azok a dolgok, amiket az NJK-k hurcolnak, a helyszínen levő boltok, dobozok, szekrények tartalma és a kocsidban lévő tárgyak is, akár a környéken parkolsz, akár nem.
A bug akkor fejti ki a hatását, amikor elhagyod a helyszínt. Ha megpróbálsz egy ilyen hibás helyre bejutni, a program elszáll.
Sokan találkoztak már ezzel a buggal. Annyit látni, hogy a kurzort megszemélyesítő rakéta megáll a bolygókörüli pályáján. A merevlemez esetleg zümmög egy darabig, aztán elcsendesedik. A rendszeredtől függően lehet, hogy újra kell indítanod a számítógépet. Ha visszatöltöd az állást és megpróbálsz egy olyan helyszínre lépni, aminek a térkép-fájlja már tönkrement, előbb-utóbb ugyanez fog történni (mivel ezek a fájlok csak akkor romlanak el, amikor épp elhagyod a várost, a program az aktuális helyszínt szerencsére hibátlanul menti). Ahogy folytatod a játékot és halmozod a tárgyakat, a helyszínek egyre gyakrabban fognak elszállni, és ez bizony szinte (vagy akár teljesen) élvezhetetlenné teszi a játékot.
A legegyszerűbb módja a bug megelőzésének az, hogy nem tartod meg azokat a tárgyakat , amelyek csak bizonyos küldetésekhez szükségesek. Egyszerűen menj ki a pusztába és dobáld le őket! Ezek a tárgyak örökre elvesznek, a program nem jegyzi meg a helyüket, így nem terheled vele a játékot.
Ha nincs szíved megválni tőlük, ne tedd a kocsidba, inkább egy olyan helyre, amit bármikor elérhetsz, de nincs a közelében bolt, vagy egyáltalán túl sok más holmi. Az is jó megoldás, ha olyan helyre viszed, ami ha "elromlik" nem veszélyezteti a fontosabb küldetéseket (pl: Toxikus barlangok). A dupla biztonság kedvéért azt is megteheted, hogy egy helyen nem adsz el túl sok mindent. Ha amúgy se szoktad felhalmozni a cuccokat, ez nem jelenthet nagy problémát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése