NCR / Új Kaliforniai Köztársaság
Légy megfontolt, mikor ebbe a városba térsz be, a katonaság könyörtelenül betartat minden rendelkezést, s mindenek fölött fontosnak tartják a fegyverkorlátozást. Mielőtt átlépnél a kapun, tedd el puskádat, és kérd meg társaidat is, hogy cselekedjenek hasonlóképp, nem lenne bölcs dolog magadra haragítani az őrséget.
1. A roncstelep
Az NCR Bazárban a roncstelepen található rongyruhás tulajdonos egy képzett szerelő, aki ügyködése közben értékes eszközre bukkant.
Ratch fejenként 5 dollárért kisebb pletykákat adhat.
Egyébként 1000 dollárért egy alkatrészt, akit Claudiának nevezett el, beépíthet az autódba. A folyamat hat órát vesz igénybe, és sebességnövekedést ad az autónak.
2. Dr. Henry
A városfalakon belül találkozhatsz Dr. Henryvel, az ex-orvossal, akit őrült kutatásai és sikertelen kísérletei miatt kizártak a kamarából.
80%-os vagy annál magasabb tudományos készséggel beszélj vele a kibergenetikáról. Most valamiféle mutáció elleni szérumon dolgozik, s máris elkészítette az első tesztpéldányt, melyet rád bíz, hogy próbáld ki valakin. Minden szupermutáns megfelelő alanynak bizonyul, de ne rohanj oda az első utadba akadóhoz, mivel hatására a lény cseppfolyós masszává olvad. Ám nagyszerű célpontokat találhatsz például a Military Base folyosóin, csak észrevétlenül mögéjük kell lopakodnod, vagy harc közben meglepned őket ajándékoddal. Ha sikerrel jársz, térj vissza a dokihoz a megérdemelt jutalmadért. 1000 Xp
3. Az őrült
Az energiaközpont előtt rémült lány Dorothy kiabál segítségért egy robot társaságában. Az NCR elsődleges áramfejlesztője a belvárosban található, azonban őrizetlen, mivel a rendőrség feltételezi, hogy a polgárok nem próbálják meg felrobbantani az áramellátásukat. Ezt a gyengeséget használta ki Jack rendőr, aki volt felesége, Mira miatt idegösszeomlást kapott, majd robbanóanyagot szíjazot magára, azzal a céllal, hogy felrobbantsa a reaktort. Ez beláthatatlan következményekkel járna az egész városra nézve, úgyhogy jobb lesz békés megoldást találni a problémára. Ha beszédbe elegyedsz vele, megtudhatod, hogy megcsalta a felesége, majd még ki is tette a szűrét. Szerencsétlen fickó elkeseredettségében így próbálja felhívni magára a figyelmet.
A fenyegetés elhárításának több módja is van:
- Beszéld le Jacket róla (Speech 80% vagy a Speaker perk). A legegyszerűbb párbeszédút az 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 2 (csak egy csomópont van, ahol a párbeszédválasztás nem számít). Győzd meg róla, hogy ezzel is csak az asszony malmára hajtaná a vizet, aztán hagyd, hogy a pasas csöndben pityeregve kisétáljon az ajtón. Ha sikeresen lebeszéled Jacket, 6000 XP-t kapsz. Beszélj
Dorothyval további 3000 XP-ért (ez a bónusz nem jelenik meg a képernyőn), egy Big Book of Science, egy Scout Handbook, egy First Aid Book és egy Dean's Electronics.
- Várd meg, amíg Jack elkezdi a monologját majd válaszd ("Harapj meg! Ez Jack!"), és lődd le, majd mondd el Dorothynak, hogy nem volt más alternatíva, mint megölni őt, amiért megkapod a könyveket és 3000 XP-t. Ha azt mondod neki, hogy volt mód a vérontás elkerülésére, az nem hoz semmit, csak zsákmányt Jacktől.
- Hagyd, hogy felrobbanjon, majd javítsd meg a falon lévő monitorokat a Tudomány vagy a Javítás segítségével (ehhez nem szükséges, hogy megkapd a lehetőséget, hogy elmondd Dorothynak, hogy jó vagy a javításban, 65%-os Javítás szükséges). Ez 3000 XP-t és a könyveket adja jutalmul, plusz mindent, amit Jack testrészeiben találunk.
- Hagyd, hogy felrobbanjon, majd állj hátra és nézd végig, ahogy Dorothy nem tudja megjavítani a számítógépet. Lehet, hogy meghal a keletkező robbanásban, ebben az esetben egy cserkészkézikönyv és Dean elektronikája jelenik meg a földön, de más jutalom nincs érte.
A Westin és Carlson birtokok erőterei lekapcsolódnak, de az ottani birtokháborítás továbbra is azt eredményezi, hogy a rendőrök ellenségessé válnak.
Ha a karaktered inteligenciája 4 vagy alatti elsőnek beszélj Mirával a zöld hajú lánnyal a bárban és vállald el az ő küldetését. Ez a küldetés akkor is megjelenik, amikor Jack meghal, ha korábban nem volt aktív, így Mira jutalmát ki lehet érdemelni, annak ellenére, hogy nem kap extra XP-t Jack megöléséért.
Ha Jack öngyilkos merényletét nem sikerült megakadályozni, akkor azt mondja, hogy ad a Kiválasztottnak egy rad-a-wastert, de nem ad piát.
Ha viszont Jacket megölöd, akkor ad egy HK P90c-t.
Használd a Mentatokat, ha az intelligenciád 7 alatt van, a Psycho-t és/vagy a Buffoutot a quest megszerzéséhez, majd menj és öld meg Jacket a 2000 XP-ért. Az IN-nek vissza kell mennie 4 alá, hogy begyűjtsd a jutalmat.
Ha harcoltál Lennyvel a ringben, Mira dialógusa más lesz, így a quest elérhetetlen.
4. A rabszolga felszabadítók
A középső városrészben a Bos feletti épületben Ranger-ek vannak, az itt lévő elszánt emberek vállalkoztak a helyi rabszolgaság felszámolására. Elise-szel való beszélgetéskor azt kell mondanod, hogy nem akarsz rabszolgaságot. Ez inditja a küldetést.
A terminálokhoz tartozó játék forrásszkriptje (SITERM.SSL) szerint két kombinált képességellenőrzést kell egyszerre teljesíteni: Egy Science-ellenőrzés, amelyhez a szkript +30-as bónuszt ad, és egy Lockpick-ellenőrzés -20-as büntetéssel. Ez azt jelenti, hogy egy 21-es lockpick képesség és egy -29-es tudományos képesség 1% esélyt ad a lockpick ellenőrzés és a tudományos ellenőrzés sikerére, míg egy 120-as lockpick képesség és egy 70-es tudományos képesség 100%-os esélyt ad mindkét ellenőrzésre. Sajnos a készletedben lévő lockpick egyik típus sem segít. Rajtad áll, lemészárolod-e a kereskedőket, vagy az elektromos zárakhoz lopakodva nyitod-e ki a ketreceket, csak a végeredmény a fontos. 3000 Xp
Miután beleegyeztél, hogy csatlakozol az Rangerhez, Elise utasít, hogy szabadítsd fel a rabszolgákat az NCR Bazár területén. A területet egy rabszolga-kereskedő banda őrzi, így a küldetés teljesítéséhez elkerülhetetlenül szükség lesz az erőszakra.
A rabszolgák kiszabadításához a terminálokat kell használni az egyes karámokon. A terminálokkal való több interakcióra van szükség ahhoz, hogy működjenek, a magas lockpick képesség megkönnyíti a folyamatot, a magas Science és Repair szintén megkönnyíti a feladatot.
A küldetés teljesítésével a Rangersnél szerzel elismerést, illetve nem lehet ezt a küldetést teljesíteni, ha megszerezted a rabszolgatartó hírnevet Metzgertől.
5. A szekta
A templomban hubologista szekta tevékenykedik, mely egyike a legelterjedtebb álvallásoknak. Szerencsére a kirendelt szerzetesük nem különösebben fényes elme, ha elhiteted vele, hogy te is közéjük tartozol (IN 8 és Speech 65% szükséges a sikerhez), átadja a rendfőnöknek címzett levelét, melyben a nehéz helyi viszonyokról panaszkodik. Ezt kell elvinned San Franciscoba, hogy bejuthass a Aranykapu táborba. A jelentés AHS-9-nek való átadása 500 XP-t hoz, de -10 karmát
6. Öld meg a Hubologistát
Merk adja ezt a küldetést a Bazárban lévő szalonban.
Ezt a küldetést kétféleképpen kezdheted el. Ha semleges vagy alacsony karmád van, és más települések alvilági figuráival már kapcsolatot létesítettél, Merk hajlandó rögtön beszélni veled. Merk nem akarja, hogy egy kipróbálatlan ügynök elvállaljon egy merényletet, ezért ragaszkodik ahhoz, hogy bizonyítsd, hogy képes vagy megbirkózni a feladattal. Bokszmeccsel lehet meggyőzni őt, ha legyőződ a helyi szupermutáns kocsmatölteléket, Lennyt.
Ha magas karmával rendelkezel nem vagy képes, hogy Merkkel beszélhess. Így szintén egy Lennyvel való harc szükséges, de ez a küzdelem nem egy rendes bokszmeccs, hanem csak egy jó öreg kocsmai verekedés. A harc párbeszéddel való kezdése az egyetlen biztonságos megoldás; egyszerűen csak felhúzni és megütni Lennyt általában ellenségessé teszi a bár összes vendégét, aminek eredményeképpen nem csak öklök, hanem golyók és robbanószerek is repülnek.
Miután Merkket kellően lenyűgözted, megbízz a Hubologista likvidálásának feladatával.
Komolyabb lopakodási képességek vagy harci erő nélkül is teljesítheted a küldetést. A szuper stimpak túladagolás régi technikája remekül működik a Hubologistán. Általában öt-hat szuperstimmel elég egy HP-baleset ahhoz, hogy egy óra múlva meghaljon a Hubologist. Mentsd el a próbálkozás előtt, és ha a Hubologist nem hal meg, próbálkozz újra.
Alternatív megoldásként éles dinamittal vagy egyéb robbanóanyaggal konfettivé varázsolhatod a Megvilágosultat, ha zsebtolvajlás útján aktív dinamitot raksz a készletébe, ez nem vonja magára a figyelmet. Vigyázz azonban, mert ha robbanóanyagokat helyezel egy NPC-re, akkor lehet a játék összeomlik. 2000Xp - 10 Karma
Szerezd meg a papírokat Dr. Henrytől
Merk, értékes információkat szeretne megszerezni, ebben az esetben az Enclave kiberkutyáiról szóló adatokat. Miután az NCR belvárosában megölted a Felvilágosultat, illetve megküzdöttél Lennyvel, a szupermutánssal, lehetőséged nyílik további munkát kérni. Most Dr. Henry-hez klinikájára küld, azzal az utasítással, hogy félemlítsd meg az orvost és szerezd meg a papírokat, majd térj vissza. Ha Dr. Henry meghal, Merk meg fog támadni. Ezt egy 9-es karizmát igénylő feladat. 1000 Xp 500 dollár
7. Tandi
Micsoda meglepetéseket tartogat a világ, Tandi az egyik legnagyobb hatalommal rendelkező város vezetője, akit még az első Óvóhely Lakó szabadított ki a banditák fogságából. Most komoly döntéseket kell meghoznia, ezért nem igazán jut ideje mindenféle szedett-vedett csőcselékre (értsd: a karakteredre).
Elsőnek beszélj Karl helyettessel (aki az NCR belvárosában lévő rendőrőrsön található) munkalehetőségekről, mivel Tandi irodájába vezető ajtók addig zárva vannak. Ő javasolja, hogy kérj meghallgatást Tandi elnöknél a Kongresszusi Csarnokban. Tandi 500 dollárt ajánl fel, ha megszerzed a szükséges számítógép-alkatrészeket a 15-ös Vaultból. Ez a beszélgetés egyben lehetőséget ad arra is, hogy többet megtudj a 13-as Vault Lakó kánonbeli eseményeiről, a Shady Sands-i kalandjairól, valamint a jelenlegi NCR-ről, beleértve az NCR történeti holodiszkjének megszerzését.
A küldetés teljesítéséhez elegendő vagy az alkatrészeket beszerezni, vagy az üzletet befejezni. Ha nem lennél merkantilista a munka tárgyalásakor, Tandi 500 dollár helyett 6000 dollárral jutalmaz. 5000 XP
Ha felfedezted a Vault 13-at, mielőtt visszatérsz hozzá, lehetőséged van elmondani neki a felfedezésedet. Ő azonban nem fogja elhinni a beszélő halálfogakról szóló történetedet, és azt fogja mondani, hogy ne vesztegesd tovább az idejét. Ha azonban a 13-as páncélteremben lévő halálkarmok már halottak, akkor további bónuszért tájékoztathatod Tandi-t, de ehhez meg kell látogatnod a 13-as Vault-ot és látnod kell a bejátszást. Ez nem kevesebb, mint 10 000 dollárt jelent (20 000 dollárt, ha alkudozol vele; dühös lesz, de fizet. Itt nincs büntetés).
8. Az áruló
Ha tisztességes mészároshoz méltóan mindenkit megölsz a 15. óvóhelyen, s elolvasod a harmadik szint számítógépeinek adattárát, megtudhatod, hogy áruló férkőzött be NCR vezetőségébe. Mutasd meg a bizonyítékot Tandinak, aki rögtön a titkárához küld, hogy közösen fogjátok el a téglát.
9. Öld meg Mr. Bishop-ot
Roger Westin adja neked ezt a küldetést a Westin ranch-en. Ide úgy juthatsz be, ha beszélsz Dumont seriffel, és meg kérdezzed, tud-e olyan helyet, ahol becsületes munkát találhatsz. Megemliti hogy Westin keres valakit, aki őrzi a brahmanjait. Beszélj az őrrel Westin tanyájának kapujában, és mond neki, hogy a munkával kapcsolatban jöttél, ezzel beenged. Mond a srácnak Westin ajtaja előtt, hogy a Dumont küldött téged. Ezzel minden gond nélkül találkozhatsz Westinel.
A feladat likvidálni John Bishopot New Renóban, és meg kell találnod a módját ennek.
A célpont a Shark Club második emeletén tartózkodik, körülvéve a csatlósaival. Négy lehetséges megközelítési mód van:
- Öld meg Bishopot bármilyen fegyverrel, majd a Shark Clubból való kilépés után küzdj le minden ellenállást.
- Pumpáld tele John Bishopot szuper stimpakkal, és várj néhány percet.
- Feküdj le Leslie Anne Bishoppal, javasold, hogy szenvedjen balesetet Bishop (76%-os csapda szükséges), helyezz el egy robbanó csapdát a széfjén. Ezután nézd meg a tűzijátékot.
- Negyedszer változtasd meg a kombót a széfen, és vedd rá Mr. Bishopot, hogy beleessen a saját csapdájába. "Javítsd meg" a széfet (Javítás 76% szükséges), és azt kell mondanod, hogy a jelszó megváltozott. Menj lefelé egy szintet, és várj egy pillanatot. Egy idő után robbanás hallatszik, és megjelenik egy üzenet arról, hogy tompa robajt hallottál az emeleten. Ez a módszer nem fogja ellenségessé tenni az embereit.
Térj vissza a Westinhez, és vedd át a jutalmat. $2000
10. Kézbesítsd Westin holodiszkjét Lynette-nek Vault Citybe
Amikor átadod Bishop holodiszkjét Roger Westinnek, megkérdezi, hogy Vault City polgára vagy-e, és ha igen, akkor ezt a küldetést megkapod. Csak vidd el a diszket Lynettenek.
A kapcsolódó New Reno küldetés vonatkozó része John Bishop számára: "Merénylet Westin ellen az NCR-ben anélkül, hogy gyilkosságnak tűnjön" című részt így közvetlenül ennek a küldetésnek a megkezdése után lehet befejezni, anélkül, hogy ez megzavarná a többi küldetést.
A Vault City első polgárával, Joanne Lynette-tel folytatott párbeszédek ellenőrzik, hogy a játékos "tisztelete" számolásának céljából a játékos választja-e azokat a párbeszédopciókat, amelyek őt első polgárként szólítják meg.
Amikor átadod a holodiszket, és ez a "tisztelet"-szám elég magas, valamint 8-as vagy magasabb karizma esetén Lynette az őrség kapitányává nevez ki. A kapitányi státusz többek között lehetővé teszi, hogy Cassidy kártérítést kapjon Starktól a Cassidy bárjában történt illegális razzia miatt.
A sikeres szállításért 1500 XP-t, egy H&K G11-et és két repeszgránátot kapsz Randaltól Vault Cityben a raktárban a Vault bejárata alatti épületben.
Derítsd ki ki tizedeli a Brahminat
Ha már bent vagy a farmon, beszélj Westinnel, és ő elirányít téged a farmvezetőjéhez, Felixhez. Felix elvisz oda, ahol a bráhminokat megtámadják, és ahol felfedezheted, hogy a bűnös egy falka deathclaws. Ezen a ponton, ha a játékos karakter természetjáró skill képessége elég magas, akkor követheti a halálkarmait vissza a búvóhelyükre. Térj vissza Westinhez, és tájékoztasd őt a halálkarom támadásokról, hogy begyűjtsd a jutalmat. 1000 XP $200
Brahmin hajtás
Duppót az NCR-ben lévő Stockmen's Association-nél lehet kérdezni némi munkáról, és ő munkát ajánl karavánőrként a Reddingbe vezető úton. Hal, a karavánvezető NCR belvárosában jelenik meg Roger Westin birtokának kapuja előtt, 08:00-14:00-ig, bár a karaván nem indul el, amíg a játékos karakter a térképen van. A Reddingbe vezető úton 1-4 véletlenszerű, különböző nehézségű találkozással fogsz szembesülni. A küldetés teljesítése több mint egy hónapot vesz igénybe, ennyi idő alatt lehet eljutni NCR-ből Reddingbe. Ha megszerezted a Highwayman-t, vagy vissza kell gyalogolnod, vagy meg kell várni egy Reddingből NCR-be tartó karavánt, mivel erre az útra nem lehet járművel menni.
Megérkezésekor a kereset az alábbi, attól függően, hogy hány brahmin maradt életben:
0 dollár (ha minden brahmin elpusztul)
1000 dollár (1-3 brahmin életben marad)
2000 dollár (4-5 brahmin életben marad)
3000 dollár (6-10 brahmin életben marad)
Nincs XP
Ranger Save houses / biztonságos házak:
Az épület hátsó szobájában egy asztalon van egy térkép, ahol az NCR-ben találkozol a Rangers-szel. Ennek a térképnek a „használatával” a 3 biztonságos ház helye felkerül a világtérképére.
1. Tisztisd meg a Rangerek biztonságos házait északon, Vortis számára.
Ha rabszolgatartó vagy, karmája kevesebb, mint -250, vagy ha személyiségkultuszban élsz, akkor ezt a küldetést megkapod Vortistól, amikor átadod neki a Ranger térképét. Utazz el az összes biztonságos házba, és tisztísd meg őket 1000 dollárért. Ha 80% feletti a beszéd, kérhetsz segítséget is. Ez előnyösebb, mivel ezután automatikusan a biztonságos házakhoz kerülsz. Ha veled vannak, akkor arra is lehetőséged van, hogy duplán kihasználd őket, és a rangers oldalára állj. Vortis nem fogja tudni, és a Rangers életben maradnak, amíg másként nem döntesz.
2. Söpörd ki a Ranger tábort északnyugaton, a Rangers számára.
Megtudhatod a helyét Metzgertől (61%) vagy valamelyik rabszolgájától, miután kiszabadítottad őket. Mindkettő megköveteli, hogy beszélj Sulikkal, és először vedd fel a „Keresd meg Sulik testvérét” küldetést. Ezután választhatsz, hogy közvetlenül a táborba mész vagy az NCR-hez mész, és elmondod a Rangersnek. Meggyőzheted a Rangers-t, hogy segítsenek neked ebben. Akárhogy is csinálod, számolj be a Rangersnek a 800 XP
*Megjegyzés: Ha odaadod a térképet Vortisnak (küldetésének teljesítésére), a biztonságos házaknál lévő Rangerek mind halottak lesznek, amikor megérkezel (hacsak nem kezded el a második küldetését, de nem fejezed be). Lehetséges, hogy először a Ranger biztonságos házait töröljük ki, mielőtt csatlakoznánk a Rangerekhez, és kérhetjük a segítségüket Metzger rabszolgatáborának eltávolításában (lehetséges hiba?).
Dühös Rangerekkel találkozhatsz, még akkor is, ha csatlakoztál a Rangershez, megölted Vortist, és egyébként jó karaktert játszottál.
* Itt már be lehet lépni a BOS-bunkerbe, miután átadtad a vertibird terveket Matthew-nak San Franciscóban. Van benne pár szekrény, benne egy testvéri páncél, egy mesterlövész puska, néhány lőszer és gyógyszer.
Alternatív módja Westin meggyilkolásának:
Most egy kicsit finomabban megölheted. Ahhoz, hogy ezt a lehetőséget választhassad, először beszélned kell Dr. Jubilee-vel a szívtablettákról, és rá kell vennie, hogy említsen valamit a "pecker tablettákról". Ehhez menj el a Jubilee dokihoz, és először nézd meg a polcát (nyisd ki), mielőtt beszélsz vele. Arra is lehetőséged van, hogy beszélj a szívtablettákról, ha sikerül ellopni azokat, vagy ha rajtakapnak a lopási kísérlet közben. Ne reménykedj abban, hogy meg tudod vásárolni őket tőle, mert ez egyszerűen lehetetlen.
Utána elmentél Renóba, és 200 dollárért beszerezheted a "pecker tablettákat" a Renescótól. Ha megkérdőjelezed az árát, 300 dollárra emeli. Amikor megemelte az árat, meggyőzheted, hogy ingyen készítse el, ha emlékezteted őt a „Wright-ügyre”, vagy azt mondod, hogy segítettél neki Salvatore-ban (persze attól függően, hogy hogyan kezelted ezeket a küldetéseket). Ne említsd Bishopot, mert ha igen, többé nem készíti el neked a pirulákat.
Ezután nincs más hátra, mint visszamenni az NCR-hez, és kicserélni vagy letenni a hamis tablettákat a Dr. Jubilee polcára. Westin akár 14 napon belül meghal, attól függően, hogy mennyi idő van a következő orvosi felvételig. Dr. Jubilee tudatni fogja, hogy mikor, ha megkérdezi, hogy átgondolja-e a tabletták eladását.
Győződj meg róla, hogy mindent befejezett a tanyatérképen, mielőtt Westin meghalna, ha oda akar menni, mert utána nem engednek be. Ne feled, hogy jelenleg az NCR-ben kell lened (ugyanaz a térkép, mint Dr. Jubilee) az a nap, amikor Westinnek meg kell halnia, vagy a napok számlálása elölről kezdődik (hiba).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése