Sierra Army depot / Sierra hadiraktár
Sierra Hadiraktár koordinátáit csak akkor kaphatod meg, ha Wright papa (New Reno-ban) megkér a második küldetésében, hogy törjél be oda. Mikor megérkezel, jó nagy rendetlenséget és egy rakás hullát találsz. A legjobb ha az NJK-kat a kijáratnál hagyod, felkapsz egy mesterlövész puskát, és nagy távolságról leszeded a tornyokat. Ha a hullákat és környéküket átkutatod, ezeket találhatod;
* 1 plazma gránát
* 3 repeszgránát
* 2 Desert Eagle .44
* 2 10 mm-es SMG
* 2 10 mm-es pisztoly
* 1 rohamfegyver
* 24 10 mm-es AP
* 1 mesterlövész puska
És van egy süti a Sierra Army Base-ben amit ha megeszel +1 action pontot kapsz, ezt se felejtsd itt.
Északnyugaton van egy bunker, de vigyázz mert rendesen be van csapdázva. Három van az ajtó előtt, egy az ajtón, és egy a bent lévő lőszeres dobozon (a záron). Fogd a tarack lőszert és töltsd meg a jobboldali épületben (aminek a bejárata előtt három akna van, és még egy a teherautó mellett) lévő ágyút, aztán süsd el, hogy lyukat üthess a raktár bejáratára. Ha valamilyen oknál fogva egy NJK-t hagysz a bejárat előtt, akkor a robbanásban megsérülhet.
Nem, sajnos nem használhatod a löszert a New Reno Arms pincéjében lévő ágyún. Pedig milyen állat lenne. :)
Ha az északkeleti elkerített részbe lépsz, egy kis elektromos sokkot kapsz, ha leereszkedsz a csatornanyíláson, bekapcsolhatod a bázis energiaellátását. Ekkor az átjárhatatlan sárga erőterek pirosra váltanak amelyeken ugyan át tudsz menni, de sérülést okoznak (a robotokat is megsebesíti.) Nem érdemes átkapcsolni ha magas a javítóképességed vagy ha van egy jó szerszámod, mert egy időre kikapcsolhatod a sárga erőtereket, így sérülésmentesen közlekedhetsz (viszont így kicsit setét lesz odabent és ez egy cseppet unalmas tud lenni).
Miután bejutottál, visszamehetsz az öreg Wrighthoz, hogy jelentsd neki a sikert, de lényegsen jobban jársz, ha szétnézel odalent.
Vedd ki a papír cetlit az asztal fiókjából amin a jelszó van (Csajkovszkij), és ha kedved van, elolvashatod a bázis evakuálásáról szóló hololemezt.
(Minden hololemez ami a bázison van csak háttér-információval szolgál, semmilyen jelentőségük sincs a későbbi küldetésekkel kapcsolatban).
Miután leolvastad a cetliről a jelszót, beléphetsz a rendszerbe a terminálon keresztül, és ha bepötyögöd, akkor Skynet minden erőteret kikapcsol azon a szinten. Ha van egy kis fogalmad arról, hogy mi az a "tudomány", akkor akár egy helytelen jelszót is megadhatsz, hogy aztán meghekkelhesd a gépet 200 TP-ért.
(Ha használod a zárnyitás, a tudományos, vagy a javítóképességed egy aktuális erőtéren, egy keveset sebez).
Ha erőtér-sugárzó mellé ledobsz egy élesített dinamitot, akkor a sárga erőtér pirossá válhat vagy teljesen megsemmisülhet. Viszont így bekapcsol a riasztó.
Kutasd át a jobb oldali szobát, itt megtalálhatod a sárga memória-modult, Dixon szemét ami a liftek retinavizsgálójánál lesz hasznos és a Biozselét,... ja... és el ne felejtesd csekkolni a szekrényeket!
Vidd el Dixon szemét New Renoba és mesélj valami okosat Masonnak, a Mason-Dixon családi vonalról. Nem, várj, nem tudod?a francba! (???)
Látogasd meg az északi szobákat és vedd ki a harci páncélt és a cuccokat az öltözőszekrényekből! Ha egy kicsit gyakorolsz a boksz zsákokon, akkor 2x 5%-kal növelheted a pusztakezes harcképességedet. Tartsd észben, hogy ezt a kis tréninget jobb ha csak akkor végzed el, miután San Franciscóban is kaptál egy kis pusztakezes kiképzést.
A második illetve harmadik szintre úgy juthatsz el, ha a lift retinavizsgálóján használod Dixon szemét.
Ha elég magas a zárnyitó képességed, akár meg is próbálhatod kinyitni a lifttől balra lévő ajtót és az ott található lifttel a bázis mind a négy szintjére eljuthatsz.
Van egy másik számítógép is ezen a szinten. Lépj be a gépbe és válaszd a saját diagnosztikai teszt futtatását és utána mondd neki, hogy nem akarod futatni. Ezután sikeres hackelésért 250 TP-t kapsz. Ha ilyenkor bekapcsolod a riasztót, a robotok nem fognak előjönni és támadni, a diagnosztikai teszt futatása is csak azt eredményezi, hogy lezárja a terminált.
Ha az erőteret nem tudod kikapcsolni a második kisérletre sem, vagy ha a saját szemeddel nézel a retinavizsgálóba, a riasztó automatikus beindul (ezen felül elég nagy az esélye annak is, hogy már az első hibánál bekapcsoljon).
Minden egyes szintnek megvan a saját különálló biztonsági rendszere. Néhány számítógép blokkolódik (tehát előbb jobb, ha átnézed az adattárakat, s csak utána kezdesz el akciózni a robotokkal). Szerencsére az olyan fontos terminálok, mint például az, amelyiktől a szerveket igényelheted, használhatók maradnak.
A negyedik szint kissé különleges abból a szempontból, hogy a robotok nem lesznek ellenségesek ha elindítod a riasztót, viszont visszatámadnak, ha beléjük lősz.
Az első szinten akár úgy is bekapcsolhatod a riasztót, ha kétszer egymás után rossz kódot ütsz be az első számítógépbe. Egy csomó robot fog előbújni az elcsúszó panelek mögül és megtámadnak. Azoktól a robotoktól, melyeknek agyuk van, erőszakkal elveheted a motivátorjukat, amelyre később igen nagy szükséged lehet.
Általános robot és lőtorony ellen irányuló harci tipp: ha egy célzott lövéssel kiiktatod a szenzorjukat, akkor harcképtelenek lesznek.
Tulajdonképpen egy bug az oka annak, hogy a riasztó terminál nem engedi ki a robotokat. Rossz változót állít, az egész úgy fog kinézni, mint egy maradandó RadAway függőség a karakterlapodon. Ez bár bosszantó lehet (a sugárzás ellenállásod változatlan marad), de úgy látszik, hogy megvéd az "igazi" RadAway függőségtől.
A második szinten, közvetlenül a bal oldali lift mellett található egy konzol, mely segítségével kikapcsolhatod az automatikus szervizrendszert 200 TP-ért (hetes érzékelés és nyolcas szerencse kell hozzá, hogy tudományos ellenőrzést végezhess a gépen). Egy végzetes hiba elérhetetlenné teheti a terminált. Be is törhetsz a déli szobába, ha legalább 100%-os a zárnyitó képességed. Érdemes kifosztani az összes lőszeres dobozt, hiszen néhány komoly fegyver és páncél is lapul bennük, mint például egy plazmapuska és két harci páncél (nehogy kifelejts a fal mögött lévő kis dobozokat).
Ha az itt lévő robotokat megtámadod, nem fognak harcolni veled (kivéve egyet), és a többi robotot sem fogja riasztani ez a kis csetepaté. Abszolute megéri harcolni velük, hiszen mindig jól jön 8250 TP, főleg az elején.
A sárga erőterekhez közel lévő robot a kivétel. Habár az NJK-k alapból nem támadják meg, mégis meglőhetik, amikor az a mögött lévő robotokat sorozzák, tehát előbb ajánlatos menteni (vagy halaszd el az egészet későbbre, amikor az egész bázist megtisztítod, puszta szórakozásból és persze tapasztalati pont szerzés gyanánt).
Ha egy kis TP-re vágysz csak annyit kell tenned, hogy körbesétálsz a bázison és megbabrálsz minden egyes robotot a javítóképességeddel vagy egy szerszámmal. Ha sikerrel jársz, ezt az üzenetet kapod: "Úgy tűnik, sikeresen kikapcsoltad a robotot." Ezért 200 TP jár. Ha hibázol akkor csak 75 TP a jutalmad, és ezt az üzenetet kapod: "Úgy tűnik, sikerült teljesen megjavítanod a robot."... és tulajdonképpen tényleg meg is javítja, ha sérült volt. Ezt a műveletet az összes roboton elvégezheted amelyek a 2., 3. és 4. szinten vannak (kivéve persze azokat, amelyek a javítórészlegben találhatók). Néha úgy tűnik, hogy ez szokatlan üzeneteket is eredményezhet a játék más részéből (Mi van? FRICI).
Ha mégis harcra kerül a sor, akkor a kikapcsolt robotok is harcolni fognak.
Ha a javítórendszer bármit is csinál, ha bekapcsolt állapotban hagyod. Ez a rendszer nem éleszti újra a gépeket, nem reparálja meg őket, még akkor sem, ha több napra elhagyod a bázist, hogy sétálj a pusztában.
Valószínűleg ez kapcsolatban van egy nem implementált sajátsággal, a javítórobotokkal.
Az őrrobotok addig nem fognak támadni, amíg be nem kapcsol a riasztó, vagy meg nem támadod őket. Ha a folyosókon lévő dobozokat szeretnéd elérni, akkor ajánlatos a lézercsíkon átrepeszteni, hiszen ekkor nem történik semmi, ha viszont a másik két folyosó valamelyikét választod, komoly csapdákkal találod szembe magad. Érdemes tehát középen közlekedni.
Ha figyelmes vagy, észreveheted a szint teteje környékén elhelyezett rejtett ládát, amelyben rakéták és gránátok vannak. Egy jobbra nyíló szobában van egy süti a földön, ami egy kivételes tárgy (az a fajta, amelyből a végtelen is kevés lenne. Ha megeszed eggyel nő az Akciópontod, kb. 10-15 percre) A szint közepén lévő számítógép ugyanúgy működik, mint az előző szinten lévő; csak a saját diagnosztikai tesztet futathatod (de ennek semmi hatása sincs).
Ha működésbe hoztad a riasztót, akkor kétszer is kikapcsolhatod (a hekkelés" és a megkísérled kikapcsolni" opciókkal) és egyszeri 500 és 550 TP lesz a jutalmad. Kb. 100%-osnak kell lenni a tudományodnak, hogy ezt véghez tud vinni.
A jobb alsó szobában lévő terminál kicsit kényesebb mint a többi, merthogy bugos. Ha olvasgatod a leveleket, akkor nem lesz semmi gond kivéve, ha az utolsót is megnézed. Ez egy vírus, ami azonnal meg is fertőzi a gépet és blokkolja a terminált. Meghekkelheted az erőteret, ebben az esetben 200 TP-t kapsz és kikapcsol az elektromos padlót, de az erőtér nem (bugos, ahogy mondtam). Legalább 80-90%-os tudományos képesség kell ahhoz, hogy megpróbáld kikapcsolni, de előtte ments (ha több mint 106%-os a tudományod, egyből sikerrel jársz), mert ha hibázol,letilthatja a terminált. Az elektromos padló meghekkkelése esetén szintén ugyanaz történik (a TP-t sajna nem kapod meg kétszer. Ha kikapcsolod az elektromos padlót és megpróbálod újra, de hibázol, akkor visszakapcsol.)
Ha sikerül kitalálnod a jelszót az erőterekhez, akkor ebben az esetben azok kikapcsolnak. (NO TP) Végül megpróbálhatod kikapcsolni az elektromos padlót a jelszó segítségével, viszont ez állítólag csak akkor sikerülhet, ha 10-es a Szerencséd.
Továbbhaladva a harmadik szint felé, hogy hozzáférhess az új felvonóhoz először is meg kell szerezned Clifton szemét (ezt a másik lift is elfogadja), ami a legfelső, északkeleti szobában lévő faliszekrényben található. Ha belépsz az ezen a szinten található riasztó számítógépbe, akkor észreveszed hogy egy felülírásnak köszönhetően teljesen máshogy működik, mint a többi. Nehogy azt mondd neki, hogy Dixon vagy, különben az 1-3-ig szinten a robotok meg fognak támadni, valamint ha használni akarod a négy riasztó számítógépet és az első számítógépet az első szinten, kb. 10-et fognak sebezni. Mondd neki, hogy barát vagy, illetve áruld el a neved, akkor kikapcsolja a riasztót azon a szinten!
Vigyázz, ha a folyosón végén, a T elágazásnál jobbra mész, két csapda is van a földön (azt viszont nem értem, hogy miért ilyen elavult csapdák vannak a 23-dik században? Z-BOY). Ha a szuperszámítógép mellett lévő terminálba belépsz, beszédbe elegyedhetsz Skynettel, a mesterséges intelligenciával. Megkér, hogy segíts neki kijutni. Te is megkérheted őt valamire, például arra, hogy (ha be van kapcsolva) állítsa vissza a bázis biztonsági rendszerét alaphelyzetbe, ami annyi tesz, hogy minden robot, amely eddig ellenséges volt, most újra inaktívvá válik.
Ha valami olyasmit mondasz neki, hogy: "...és mégis, hogy akarod?...", akkor ugyanaz történik, mintha azt mondanád, hogy Dixon vagy, azaz pikkelni fog rád (de ha legalább 76%-os a Beszéd képzettséged, akkor bocsánatot kérhetsz tőle és újra normális lesz).
A harmadik szinten a fal mögött megbújó négy rakétás robot csak akkor jön elő, ha felidegesíted a Skynetet. A negyedik szinten a fal mögött lévő robotok sohasem jöttek elő az 1.02-es verzióban.
Balra fent a Biolaborban egy elég csinos, tudományos projekt majdnem kész" végterméke látható. Hogy működőképessé tehesd a robotot, ezt kell tenned:
* Építs be a robot motivátorát. A legkönnyebb módja egy ilyen kütyü beszerzésének, ha megölsz egy fegyveres robotot (amelyiknek agya van) a bázis bármelyik szintjén.
* Helyezd a robotba a Biozselét. Éppen ott van egy a földön, jobbra tőled (úgy gondolom, hogy a készítők megsajnálták azokat, akik nem találták meg az első szinten lévő zselét).
* Tedd bele az agyat. Ezt a negyedik szinten kaphatod meg. A robotod tulajdonságai a beszerzett agy minőségétől függ majd. Ezért 500 TP jár, függetlenül az aktuális agy kvalitásától.
Ha megpróbálod üzembe helyezni a robotot mielőtt az kész lenne, egyszerűen felrobban. Naszóval ha az abnormális vagy a csimpánz agyat teszed bele, akkor egy tök lüke robotot kapsz végeredményül, aki csak arra jó, hogy vigye a cuccaidat. A csimpánz az tulajdonképpen sokkal intelligensebb, mivel mondhatod neki, hogy várjon meg, ellenben az abnormális robottal, akit ki kell nyírnod, ha nem akarod többé a csapatodban. Az emberi agy installálása egy középszintű orvlövész robotot eredményez (aki sajna nem tud szintet se ugrani). Viszont, ha az igazi Skynetet szeretnéd csapattársnak (automatikus javítórendszerrel !!!), akkor a kibernetikus agyra lesz szükséged. (Nézd át az NJK-król szóló részt, hogy többet tudj meg Robotagyról).
Miután kiszabadítottad Skynetet, a riasztó számítógép (mege néhány egyéb terminál) működésképtelenné válik, tehát előbb jobb kibányászni annyi TP-t, amennyit csak tudsz.
Ha az SAD-et egy vírus kivonásával (ledobásával) szennyezi, ez mostantól megakadályozza a Wright-család hozzáférését. Ez azt jelenti, hogy többé nem tudják fegyverrel elfoglalni New Renót (bár békésen még mindig megtehetik). Ha a Skynetet magaddal akarod vinni, akkor a vírust előbb kell kivonnod, mint az agyat, mivel a robot az agy elhozása után felrobban. A vírus ledobása után már csak pár perced van, amíg a hely teljesen megfertőződik, de ez elég ahhoz, hogy összeszereld a Skynetet és elhúzz onnan a fenébe.
- A Restoration Project új helyszínei:
A Sierra Army depóban lévő javítóöbölben most megjavítjuk a sérült robotokat, vagy kicseréljük az elpusztultakat. Ez a Sierra Army Depot bármelyik szintjén megtörténik.
Ha sikerül felidegesítened a Skynetet (pl. úgy, hogy azt mondod neki, hogy te vagy Dixon, vagy kigúnyolod) és utána beleteszed a kibernetikus agyat, akkor abban nem lesz köszönet. Miután kilépsz a raktárból, automatikusan kinyírja az egyik NJK-dat (de nem Marcust, Gorist vagy valamelyik kutyát) aztán megtámad téged is. Ha előbb összerakod a ? robot, és csak utána beszélsz Skynettel, akkor csatlakozik hozzád, és barátságos lesz. Még akkor is, ha elindítottad a riasztót a harmadik szinten.
(Egyébként az ördögi" Skynet akkor is a csapattagod lesz, ha már elegen vagytok a teamben).
A negyedik szinten a felhasználói számítógép offline. Nem sok mindent lehet itt csinálni, kivéve a szerveket kinyerni az élő testekből, valamint néhány dolgot kikérni a raktárból. Hogy kivehess egy agyat (mint ahogy a kutatási hololemez is elmondja, a berendezés kizárólag agy kinyerésére alkalmas, függetlenül attól, hogy milyen szervet választasz) először is helyezd el az egyik csapattársad a terembe, ahol a berendezés van (az NJK-nak még mindig a csapatodban kell lennie), aztán add ki a parancsot a gépnek, hogy kezdje el a műveletet. A csapattársad rengeteg ÉP-t veszít majd (valószínűleg) szörnyű kínok közt meghal, és megkapod az agyát. 500 TP-t kapsz azért, hogy sikeresen végrehajtottad az első agyműtétedet", még akkor is, ha nincs senki a teremben.
Nem használhatod a berendezést Laddie-n, K-9-en, Robokutyán és Roboagyon sem, addig amíg nincs meg neki a legjobb agya (a kibernetikus). Azért ez egy kissé fura, hogy miután egy kibernetikus agyat kéne kapnod, kidob a gép neked egy emberi agyat!?
Minden egyes ilyen fajta; műtét" után 100-al csökken a karmád. Óóó! Tehát ez sokkal morbidabb, mint rakétavetővel szaladni egy gyerek után!?
Ha több, mint egy NJK van a teremben, akkor mind megpusztul, de egy agyat sem kapsz. Kicsit vicces, ahogy hallod őket kórusba sikítani! :-)
Északra innen van egy tároló helység. Kérd ki a számítógéptől a testek" funkciókkal Dobbs közlegény testét. Beszélj vele, és hagyd elfutni. Pár lépés után szétrobban a szerencsétlen, ezután felveheted az LE Red Ryder BB puskáját a maradványairól, de csak akkor, amikor már szétfolyt. Ha te ölöd meg akkor nem lesz nála semmi. Különös.
Ha nem akar elszaladni, akkor kapcsold ki az erőteret.
Agyat innen is igényelhetsz, ami jobb megoldásnak tűnik, mint az előbb említett módszer, hacsak nem akarsz valakit megölni. A tudományos képességedtől függ, milyen minöségű agyat kinál fel a rendszer (ez akar nulla is lehet, de max négyféle). Ha 90%-os a tudományos képességed, kb. 50% eséllyel megkaphatod az emberi agyat. Ha a kibernetikus agyra pályázol, akkor min. 121%-osnak kell lennie, de még így is van egy minimális esélye annak, hogy hibázol. Tehát előbb ments! Miután megkaptad a kért agyat, a szállító robot felrobban, ami azt jelenti, hogy előbb érdemes Dobbs közlegényt kiszabadítani.
Semmilyen más szervet nem igényelhetsz, csak agyat. Ha kikeresed a vírust, akármelyiket, akkor a fertőzés kitör, és 1 perced van, hogy elhagyd a raktárt mielőtt meghalsz. Akkor is feldobod a patád, ha később visszajössz ide.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése