2024. május 10., péntek

Vault City (Menedékváros)

Vault City (Menedékváros)

 

  Vault City egy szegregált város egy kopott elővárossal és a rendezett belvárossal. Unalmas társaság gyűlt össze Vault City biztonságot nyújtó falai közt, mind felsőbbrendű lénynek képzeli magát, s a civilizált viselkedés terjesztése címszó alatt rabszolgasorba hajtja a kívülállókat. A legbelsőbb régiókba nem is juthat be más, csak a polgárok, a többi embernek a városfalakon kívül elkerített területeken kell várakoznia.

A két ember az üdvözlés Hivatal-ban teljesen felesleges. Itt  találhatod Ben Wade-t, aki egy karaván tulajdonos és orvosi ellátást visz Redding-be minden páros hónap 1-jén, és fizet 1000 dollár kíséretként. A szekrényben megtalálod talán az első Geiger számlálód.

 

1. A kereskedő


  Itt találod a kereskedőt, akitől Vic a kulacsot vásárolta, mindjárt a külterületen balra egy kis kunyhóban. De persze ő sem tudja pontosan megmondani, hol bukkant rá a holmira, csak a szokásos útvonalát vázolja fel nagy vonalakban.


2. A gyerek babája


  A kocsma mellett láthatod hogy egy elkeseredett kisgyerek pityereg, ki elvesztette kedvenc babáját, Mr. Nixont. Keresd meg neki, nem kell túl messze menned, hogy megtaláld, csak pár lépéssel odébb, a szikla halom környékén. Miután átadtad neki, a beszélgetés után megosztja Mr. Nixonnal új felfedezését, a sziklák közt nemrég csavarkulcsra lelt. Amire neked szükséged lesz, hogy Val-tól megkapd a szuper szerszámkészletet.


3. Szerezz egy ekét Mr. Smith-nek




  Egy házaspár úgy határozott, megpróbál tisztességes földművessé válni, ám ennek módjával nem igazán vannak tisztában. Például arra se jöttek még rá, hogy pisztollyal nem lehet szántani. Világosítsd fel őket, s szerezz nekik egy ekét a közeli árustól, Happy azonban jó szívvel nem adja el az ekét, mivel 800 dollárt kér érte. (barter 51% szükséges) 600 dollárra csökkenti az árat. Cserébe megkapod a jóval értékesebb fegyverüket. 250 XP Desert Eagle .44 vagy $100


4. Cassidy a kocsmáros


  A kocsmárosnak is megvan a maga baja, pár napja rátört a rendőrség, és mondvacsinált indokkal elkobozta a teljes italkészletét. Most fogalma sincs, miből pótolhatná azt, s egyfolytában csak a régi szép időkről beszél, mikor még társaival a vad vidéken portyázott. Segíts rajta, vedd fel a csapatodba, magas fegyverszakértelme hasznodra lesz még a későbbiekben.


5. Az autodoc


  A külvárosi klinikára érdekes ember fészkelte be magát. Orvosi képesítése egy szál sincs, de megszerezte az autodoc használatának jogát, és azóta mindenkit megoperál, aki csak a közelébe kerül. Sajna a gép megsérült, ezért ez koránt sem veszélytelen, de ha kicsit megbütykölöd a kelező pultot, a későbbiekben felhasználhatod harci implantok beépítésére.
 Ha megjavítottad az autodoc-t leamputálhatod a hatodik lábujjad ami akkor nől rajtad ha gumi csizma nélkül sétálsz a Toxikus barlang zöld trugyiában. Ha megtudtuk a harci implantátumok használatának modját az orvosi adatbázisból, akkor ide is vissza térhetsz, és kérdezd "Doktor" Andrew-et róluk. Minden implantátum beültetéséhez szükség lesz egy normál Combat Armor-ra vagy Combat Armor Mark II-ra, Brotherhood Armor nem lehet használni erre a célra.

A harci implantátumokkal kapcsolatos részletekért lásd a Fallout 2 implantátumokat a Faq oldalon.


6. A sugárfertőzött


  Valamelyik sátorban szerencsétlen idióta Charlie nyöszörög, aki nem volt hajlandó figyelembe venni a talajvíz sugárfertőzöttségére vonatkozó adatokat, s lassan szépen világító hullává kezd átlényegülni. Ha elég magas az orvosi képzettséged, megállapíthatod, mi a baja (
sugárfertőzéstől szenved) ha használd a doktor készséged rajta a 100 xp. Használd a RadAway-t rajta 100 xp hogy meggyógyitsd. Végül kapsz 100 Xp még, amikor feláll, és megköszöni.


 

7. A bejutás


  A városba történő bejutásnak több módja is akad. A legegyszerűbb, ha leveszed magadról a páncélzatod, s a 13. óvóhely tradicionális öltözetében állsz a belépést ellenőrző tiszt elé, ki megdöbbent hápogással azonnal a kolónia vezetőjéhez irányít téged. Ám mielőtt átlépnél a kapun, tedd le az összes nálad levő alkoholt és drogot, mivel azt nem szívesen látják a falak mögött.

  Másik megoldásként Skeevtől vásárolhatsz magadnak hamis személyazonosságot, mely rögtön teljes értékű polgárt varázsol belőled, ám ezzel óvatosnak kell lenned, mert ha kiderül a csínyed, igencsak megharagszanak rád a vezetőségben. Ezt nagyszerűen ki is használhatod, ha a papírok kézhez vétele után megzsarolod a hamisítót, hogy bemártod főnökeinél. Nem igazán tetszik neki az ötlet, morogva bár, de gondolkodás nélkül leszurkolja a vételár kétszeresét, csak hogy békén hagyd.


8. Val


  A város szerelőműhelyében váratlan találkozás szemtanúja lehetsz, kiderül, hogy Vic (ha veled van) lánya, Val vezeti a boltot. Sajna viszonyuk koránt sem felhőtlen, a viszontlátás heves vitába torkollik, s ez nem különösebben segít hozzá, hogy később előre mozdítsa terveidet. Persze, ha az első megrázkódtatás elmúltával visszatérsz, lehetőséged lesz kibékíteni a torzsalkodó családtagokat, de addig meglehetősen hűvös fogadtatásban lesz részed.

 Ha megkérdezed tőle, mi a baj, azt mondja, hogy egy fogóra és egy csavarkulcsra van szüksége. Cserébe 1-2 nap multán ad:
egy szuper szerszámkészletet / Super tool kit-et > Gecko autó alkatrész küldetés
250-500 XP $50


9. Joshua felesége


  A külterületen kétségbe esett asszonyság könyörög, hogy szabadítsd ki a férjét, akit a rendőrök szolgálóvá, helyi viszonyokkal nézve rabszolgává kívánnak átképezni. A feladat nem különösebben bonyolult, Barkus a belső területen, a felelős tiszt nem különösebben fényes elme, minimális meggyőzőképességgel bemagyarázható neki, hogy Joshua újonnan felfedezett vírussal fertőzött, mely feltehetőleg már a többi szolgára is átragadt (Beszéd 80% vagy Orvos 75%). Ily módon nem csak őt, de társait is szabadon eresztik, és többé a közelükbe sem mennek. Persze előfordulhat, hogy ez a módszer nem jön be, ekkor marad a jó öreg megvesztegetéses módszer.(250 és 1000 dollár közötti összeget, a cserekereskedelem képességedtől függően) 500 Xp $32, vagy (csak férfi karakterrel) szex Amandával de -10 karma 


10. Lynette


  A kolónia vezetője legkevésbé sem nevezhető megértő, türelmes személynek, inkább arrogáns, agyatlan idiótának, aki még ablakpucolónak sem lenne alkalmas. Ám ha az óvóhelyi ruhádban lépsz elé, fennhéjázó viselkedése rögtön érdeklődőre vált, s megpróbál minél több információt kihúzni belőled. Szerencsére esze nincs sok, így a legtöbb, amit elérhet az, hogy elvállalod a szivárgó atomreaktor problémájának megoldását. Ő ugyan arra gondol, hogy meg kéne ölnöd az összes ott összegyűlt mutánst, de mint látni fogod, van más megoldás is. Lásd Gecko részt.


11. A banditák


 
Ha megtudtad, hogy fosztogatók támadják Vault Cityt, azzal bízznak meg, hogy derítsd ki, hol vannak, és öld meg őket. Egyenesen hozzájuk lehet menni (a Vault Cityből Broken Hills felé vezető irány közelében). Csak komoly tűzerővel ereszkedj le hozzájuk, mivel veszedelmes fegyverekkel rendelkeznek, többek közt mesterlövész puskákkal és géppuskákkal. 
  Ezután be kell menniük a barlangba. Vigyázzanak a csapdákkal, mint a robbanóanyagok vagy a lyukak (ezek az alsó szintre vezetnek, ahol a radscorpionok vannak). Menjenek a keleti részek felé, ahol még több csapda van, de két elkerített ajtó is, amelyek zárva vannak (nagyon magas Lockpick képesség szükséges a kinyitásához). 

- Alternatíva az, hogy tanulmányozzuk a térképet Bishop széfjében, majd oda menjünk, és a hátsó bejárathoz jutva 500 XP-t kapunk. Ezután gyűjtsd össze Angel-Eyes, Tuco és Blondie dögcéduláit, hogy kinyithasd a rajtuk lévő kóddal a széfet. (Előbb azért érdemes lehet semlegesíteni a csapdát.) Itt találhatod meg a nyilvántartásukat, melyből kiderül, hogy a New Reno pénzelte őket, hogy elégedetlenséget szítsanak a lakók körében. Benne van némi kincs, valamint egy napló, amit meg kell mutatni Joanne Lynette-nek Vault Cityben.

  Ám ezzel még nincs vége a történetnek, New Renoban, Bishop iratai közt újabb adatokra bukkanhatsz, melyek még az előzőnél is nagyobb fontossággal bírnak. 

Vidd el Lynette holodiszkjét a Westinbe NCR-be

  Ez a küldetés csak azután indul el, hogy he eltörölted a raider bázist, és elhoztad Lynette-nek Mr. Bishop számlakönyvét.  Ezután el kell vinned Lynette-nek Bishop holodiszkjét is (vagy már a leltárban kell lennie, amikor elhozza a Bishop számlakönyvét, de ez 1000 XP-vel kevesebb jutalmat eredményez valószínűleg egy bug miatt, mivel 1000xp-t a számlakönyv elhozásáért nem ad)

  Bishop holodiszkje a hálószobai széfjében van New Renóban, a Shark Club legfelső emeletének legészakibb szobájának falában. A széfet a csapda/Traps képességgel kell hatástalanítani, majd a zárat feltörni. Ha nem sikerül hatástalanítani a csapdát, akkor az működésbe lép és az őr megtámad, majd az egész Shark Clubot ellenségessé válik, ami megzavarja az összes olyan küldetést, amelyhez beszélned kell Mr. Bishop-al.
  Ha mindkettőt elhozod Lynette-nek, fény derül jó pár csalafintaságra. Lynette megkér, hogy szállítsd el a holodiszket Roger Westinnek NCR-be, meg is jelöli a helyszínt a Pip-Boy 2000 térképen, ha korábban nem volt.
 Persze nem sétálhatsz csak úgy be hozzá, hisz erőtér zárja el az utat, de ha megszólítod a túloldalt posztoló őrt, talán még az ő is felfogja, miért kell átengednie. Nem fogod kitalálni, mi történik ezután, újabb vissza kell térned a válasszal Vault Citybe, de ez már tényleg az utolsó ilyen út lesz, eztán már csak a jutalmadért kell elmenned a raktároshoz.

Jutalmak
500 XP a rejtekhely felfedezéséért (titkos bejárat) Bishop széfjéből származó térkép tanulmányozása után
500 XP a széf feltöréséért
2000 XP a terület elhagyásáért, ha a zsoldosok halottak
1000 XP a zsoldosok barlangjában talált számadáskönyv bemutatásáért Lynette-nek
2500 XP és 1000 dollár a John Bishop széfjéből származó holodiszk felmutatásáért Lynette-nek

12. Egy kis felderítés


  A javítóintézet vezetője 
Stark valamiféle tábornoknak képzelheti magát, mert egyre-másra felderítői feladatokkal lát el. 

-  Említsd meg neki az őrjáratokat, erre megkér, hogy derítsd fel a Gecko környéki területet, mivel Vault City azt tervezi, hogy megszállja a várost, ha a ghoulok nem állítják le a nukleáris reaktoruk sugárszivárgását. Elég egyszerű küldetés, és jó fizetség van azért. Térj vissza hozzá utána a jutalmadért.

Látogasd meg Geckot a világtérképen, és meg kell látogatnod mind a nyolc négyzetet, amely körülveszi Geckót. Ha egyet kihagysz, nem fogod teljesíteni a küldetést. 350 XP $300 

 
-  Miután befejezted Stark őrmester előző küldetését, kérhetsz tőle egy újabb munkát. Az őrmester információt kapott arról, hogy az NCR bővíti katonai erejét, és ez aggasztja őt. Azzal bíz meg, hogy találj egy útvonalat az NCR-hez, valamint lépj be a városba, hogy felderítsd azt. Be is jelöli a helyszínt a térképeden.

Utazz az NRC-be, és lépj be a városba. Ha akarod, felfedezheted, de csak annyi a követelmény, hogy egyszer bemenj. Majd térj vissza Vault Citybe, és jelentsd Starknak. 750 XP $500 és egy
Motion sensor



13. A letelepedés


  Ha teljes jogú polgár akarsz lenni, és a nap bármely szakaszában motozás nélkül átlépni a kapun, letelepedési engedélyt kell szerezned. Ennek egyik módja Gregory prokonzul tesztjének kitöltése, de ez csak kiemelkedően magas intelligenciával sikerülhet. A másik lehetőséget McClure főtanácsos ajánlja fel, s mindössze meg kell javítanod Gecko erőművét. Lásd Gecko első küldetés.



14. Dr. Troy


  A város orvosa meglehetősen elfoglalt ember, ám ha magas a medikus szakképzettséged, 
75%-osnak vagy jobbnak kell lennie, mégis szakíthat időt egy kis bájcsevelyre. Cserébe hasznos tapasztalatokhoz juthatsz, illetve bevezet a harci implantok alkalmazásának módjaiba. 

  Ám mindezeknél fontosabb a legpusztítóbb drog, a jet ellenszerének kifejlesztésére irányuló erőfeszítése, hisz ő az egyetlen, aki kigyógyíthatja kábítószerfüggő embereket. Ehhez mintára van szüksége a drogból, illetve sok-sok időre, míg megtalálja a megoldást. Sajna az őrök semmiféle kábítószert nem engednek behozni a kapun, míg el nem nyered a polgári címed, de aztán zavartalanul sétálgathatsz ki-be.

- A pénzjutalom a játékos karakter cserekereskedő képességétől függ. Ha Troy megkapja a jet-et, amikor először kérdezi, akkor 1000 $-t kapunk < 75%-os barter készséggel, 1200 $-t 75%-94%-os barter készséggel, és 1500 $-t >= 95%-os barter készséggel. Ezzel a módszerrel azonban nem szerezhető tapasztalat. Ezután elmondja, hogy a gyógymód előállítása három hónapig tart.

- Miután megkapta a jet-et, azt fogja mondani, hogy három hónap múlva gyere vissza az ellenszerért. Ha így teszel, akkor átad két fiola ellenszert.

Készpénz és XP jutalom:

  Ahhoz, hogy egy hónapra felgyorsítsd az ellenszer előállítását (és 500 XP-t kapj), először beszélj Myron-nal (ne engedd, hogy csatlakozzon) a New renoi istállóban a jet gyártásáról. Fejezd be a párbeszédet, miután azt mondja, hogy "és ez minden, amit valaha is megtanulsz", majd menj és add oda a jet-et Troy-nak.

A 750 XP megszerzéséhez vagy folytasd Myron beszélgetését (győződj meg róla, hogy megvan a szükséges Science és Intelligence pontszám), vagy legyen Myron a csapatodban, amikor átadod a jet-et Troynak. Kezd a párbeszédszálat azzal, hogy "hé, nem akarod belélegezni azt a szart".

Mindkét módszer felgyorsítja a gyógymód előállítását egy hónapra.
  Ha megvan az ellenszer még McClure főtanácsos is valódi hősként ünnepel majd, nem is marad el a jutalmad

Ahelyett, hogy a küldetést teljesítenéd, felhasználhatod ezt az információt arra is, hogy havonta akár 500 dollárt zsarold Troy-tól (1000 dollárt 75%-os vagy jobb cserekereskedési képességgel). Ha azonban ezt az utat választjuk akkor megöl, ha orvosi segítséget kérünk tőle. 




15. Csempésszés a bárba

  Mivel a városba sem drogot, sem alkoholt nem vihetsz be, ez a küldetés csak akkor lesz érdekes, ha már polgár leszel.

A bárpultos hölgy megkér, hogy (mivel eddigi forrása már egy ideje nem jelentkezik) csempéssz be neki 10 üveg Booze-t és 10 üveg sört. 250 XP $300



16. A nővérke


  Bár különösebb jelentősége nincs, mókás lehet dr. Troy asszisztensével beszélgetni a 
Vault 8-ban. Ha a szexre és gyermekszülésre tereled a szót, levonhatjátok a következtetést, miszerint a sugárzás hatására sterilek lettek a férfi lakosok. Ez rendkívül elszomorítja, s némi rábeszélés után rááll, hogy idővel elhagyja a biztonságot nyújtó kapukat. 

Mindkét nem esetén:

A sterilitás kérdése

  A Kiválasztott beszélhet Phyllisszel a Vault Cityben tapasztalható gyermekhiányról. 6-os észlelési képességgel és 75%-os orvosképességgel meggyőzhetik őt, hogy beszéljen Dr. Troyval a lakosság sterilitásának esetéről. 300 XP

Elhagyni a várost

  A Kiválasztott a "polgárok hasonlóságáról" beszélve és némi rábeszélés után rááll, hogy idővel elhagyja a biztonságot nyújtó kapukat.  300 XP

Csak férfiak

Spermát adományozni

  Spermát adományozhatsz, hogy segíts Vault City genetikai sokszínűségének javításában, miután követted a párbeszédsorozatot arról, hogy a városban egyáltalán nincsenek gyerekek. Ha kérünk hozzá segítséget, akkor egy Macska magazint kapunk.

A tapasztalati jutalom az intelligenciától függ: A 4-es 50 XP-t ad, a legalább 5-ös 250-et, míg a 7-es és a feletti értékek a teljes 500 XP-t ad.

Randi

Randizhatsz is Phyllisszel, feltéve, hogy megfelelsz az elvárásainak:

9-es karizma
6-os karizma és legalább 75%-os beszédkészség
6-os karizma és a következők egyike: Szexuális vonzerő tulajdonság vagy Káma szútra mester perk.
A jutalom 100 XP és egy nagyon unalmas este.


Harci implantátumok


  A nővér mögött találod az egészségügyi számitógépet. Legalább 51%-os tudományos és 75%-os orvosi képzettséggel letöltheted a harci implantátum tervrajzát, majd elviheted egy képzett orvoshoz (Dr. Andrew doktor a Vault City udvarán, Painless Doc Johnson Reddingben vagy Dr. Fung San Franciscóban), ahol egy komoly összegért és egy harci páncélért cserébe "kiborggá" változtat téged.

A harci implantátumokkal kapcsolatos részletekért lásd a Fallout 2 implantátumokat a Faq oldalon.



17. Thomas Moore küldönc munkája

  Moore-t a belvárosban, a 8-as Vault bejáratának közelében találjuk, az utcán prédikálva. Ha interakcióba lépsz vele, megkérdezheted tőle, hogy "Mit tudsz az NCR-ről?", majd egyetérthetsz azzal, amit mond. Az el nem fogadkozó vagy szarkasztikus válaszok felbosszantják őt, de bocsánatkéréssel újra elfogadtathatóvá tehető. Ha a játékos karakter egy rabszolgatartó, Moore nem fogadja el a bocsánatkérést, és nem adja meg a küldetést, hacsak nem rendelkezel Charisma 9 vagy Speech 96%-kal, meggyőzve őt arról, hogy most már hisz az abolicionizmusban.

  Végül Moore felajánl egy egyszerű munkát: hogy ad át egy aktatáskát John Bishopnak New Renóban, a Shark Clubban. Kérheti a fizetséget, vagy megfenyegetheted Moore-t, hogy feladod őt, aminek következményei lesznek a későbbiekben.

  A küldetést úgy lehet teljesíteni, hogy elutazunk a kaszinóba, és felfelé megyünk az emeletre hozzá. Bishop testőrei átengednek, ha megemlited, hogy szállítmányt viszel neki. Bishop el fogja venni az aktatáskát, és a végeredmény attól függ, hogy hogyan bántál Moore-ral:

  Ha feltétel nélkül elfogadta az aktatáskát, akkor Bishop elfogadja az aktatáskát, fizet 250 dollárt, és felajánlja a következő küldetést: Westin meggyilkolása az NCR-ben anélkül, hogy gyilkosságnak tűnne.

  Ha úgy döntesz, hogy fizetést követelsz, vagy megfenyegeted Moore-t, Bishop egy levelet talál a táskában, amely arra utasítja, hogy ölje meg a szállítót. Ennek következtében ő és a testőrei azonnal ellenségessé válnak.

Az aktatáska leszállítása két szuper stimpakot fog generálni Bishop leltárában, akárhogy is legyen Moore-t később 500 Xp pontért NCR-kémként Lynette-nek adhatod fel.
 

 

Restoration Project:

Old meg a problémát a közeli faluban

  
Miután befejezted a Gecko környéki felfedezést és az NCR-hez vezető útvonalat is felderítetted, Sgt. Stark felteszi ezt a falut a térképedre, és megkér, hogy öld meg a vakondpatkányokat. Öld meg az összes vakondpatkányt, és jelentsd Starknak (800xp + 750 dollár). Ezt egy hónapon belül kell teljesíteni a küldetés megszerzése után, különben a falubelieket elviszik és rabszolgává teszi Vault City (a küldetés elvész, ha újra beszélsz Starkkal).

Ha ehelyett egy lakossal beszélsz, megtudod, hogy a vakondpatkányok az egyetlen oka annak, hogy Vault City nem támadta meg és foglyul ejtse őket. Van jobb és békésebb módja a probléma megoldásának (1000xp). Ez összefonódik a Vault Village első küldetésével, így inkább ott van kifejtve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vault falu

Vault falu 1. Szerezz fegyvereket Connarnak a közeli faluban.   Connar arra kér, hogy segíts a falunak, vásárolni nekik néhány fegyvert, hog...