Arroyo
Miután beértél a faluba, hozzáférsz a PipBoyodhoz. Ezután a falu elöljáróját keresd fel, hogy megkapd az alap küldetésedet (megszerezni az ÉLET-et), valamint hogy hozzájuss Vic vizesflaskájához és némi pénzhez (egész pontosan 152 dollárról van szó, amit nem kapsz meg, ha 4-nél alacsonyabb az IN(teligenciá)-d).
Amennyire csak lehet, próbálj meg segítőkész lenni. Mint ahogy azt már a bevezetőben is említettem, feltételezem, hogy a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni a játékból. Ez annyit tesz, hogy a játék teljes ideje alatt nem lehetsz egy született nemes, de nem lehetsz egy végtelenül szarkasztikus figura sem. Előbbi azért nem, mert van néhány küldetés, amikor a legjobb eredményt akkor kapod, ha valami "rosszat" teszel, valamint vannak leplezetlenül gonosz küldetések, amelyek túl ízletesek ahhoz, hogy kihagyd őket.
Velejéig romlott karaktert meg azért nem javaslom, mert ha mindenhol keresztbe teszel, mindenkit kigúnyolsz, az emberek nem fognak feladatot adni neked, mert nem bíznak benned.
Szóval ez olyan, mint az életben.
Viszont lehetsz olyan psychopata aki látszólag rendesen viselkedik mert tudja, hogy így elérheti a céljait, miközben azon gondolkodik, miként akassza fel az embereket a saját beleiknél fogva.
Ha megtámadtad Klinttet vagy Cameront a Próbák templomában, mindenki ellenséges lesz veled. Elfuthatsz a falu határáig mielőtt kicsinálnak, de akkor a játéknak vége. A játéknak akkor is vége van, ha abbahagyod a harcot (átszaladsz egy másik térképre) és éjfélig pihensz. Ugyanez történik, ha megtámadsz valakit a faluban, vagy ha túllövöd őket kemikáliákkal.
Tehát ne tégy ilyen csúfságot!
Apró jópofaság, hogy a PipBoy számon tartja a fontosabb dátumokat és olyan üzenetekkel traktál, mint hogy "Boldog Új Évet" vagy, hogy "Boldog Valentin Napot!"
Van képernyő kímélője is, ami hulló bombák formájában szórakoztat ha sokáig be van kapcsolva, de nem használod a kütyüt.
Néhány apróság:
* Hakunin, az ütődött, öreg sámán ingyen, teljes ÉP-re gyógyít és megszünteti a mérgezést.
* Beszélj a nem túl művelt Feargus-szal , és csináld meg a kutat (100 TP).
* 100 dollár van a mogorva Morlis nagynénéd sátrában (amit ugye megtaláltál, mert a tanácsomat megfogadva minden tárolót átnéztél, igaz?)
Örök rejtély, hogy miért van legalább egy Fergus vagy Feargus minden Falloutban, Baldur's Gate-ben és Planescape-ben : Biztos van valami köze a Black Isle igazgatójához, Feargus Urquhart-hoz. A nevek között felbukkan még néhány fejlesztő is, de egyik sem annyira feltűnő, mint a mindenütt jelenlévő Smitty gúnynév - amiből összesen négyet találsz a játékban.
* Beszélj Lucas-szal a kőfejnél, és ha az ÜG(yesség)-ed legalább 6-os, 40%-ig növeli az Ökölharc képzettségedet (ha ez 40%-nál nagyobb, akkor 55-re emeli. Egy okkal több, hogy miért nem kell kiválasztani ezt a képzettséget). Van egy zsák Gyógyító pora amit elcserélhetsz a haszontalan Skorpió farokra, mivel valószínűleg nem fogod keresztül cipelni őket a sivatagon. Ha csereberélni akarsz, akkor ezt a gyakorlás előtt tedd meg!
* Beszélj Jordan-nal az északkeleti sátorban. +10% Közelharc képzettség, ha 36%-nál magasabban állsz (ha nem vagy ilyen jó, akkor később visszajöhetsz).
* Cameron a térkép tetején ad +10% Ökölharc és +10% Közelharc képzettséget de csak akkor, ha az ÜG 6 vagy kevesebb, és egy harci képzettséget sem választottál (ha tapasztalt vagy például a Nehéz fegyverek használatában, akkor kétségtelenül azt gondolja, hogy kész vagy szembenézni a puszta veszélyeivel).
A végigjátszásban megadott értékek nem mindig egyeznek meg azzal, amit majd valójában kapni fogsz. Ez ugyanis nagyban függ a Kiválasztott pillalantnyi képzettség-értékétől.
A játék folyamán négy Hakunin álmot fogsz látni, melyek 2241. okt. 23.-án , 2242. jan. 21.-én , 2242 ápr. 21.-én és 2242 júl. 20.-án következnek be. Ha elhagyod a 13-as Menedéket miután megkaptad a TP-t a felfedezésért (nem számit, hogy nálad van-e az ÉLET, vagy hogy beszéltél? a halálkarmok vezetőjével), illetve ha elhagyod San Franciscot miután indulásra kész állapotban hoztad a tankhajót, mindig előre ugrasz a negyedik álomra. Az idő előrehaladtával a kert és a földek kiürülnek és az emberek egyre kétségbeesettebbek lesznek. 90 nap után (ami az első Hakunin álom időpontja) nem kapod meg az 1., 3., 4. küldetést, Hakunin nem fog meggyógyítani és Gyógyitó port sem csinál.
91. nap után nem kapod meg a vizesflaskát a falu elöljárójától és nem adja oda a pénzt sem.
Ha visszatérsz Arroyo-ba a negyedik Hakunin álom után, a híd már elpusztult és nem tudsz bejutni a faluba. A haldokló Hakunin egy történettel fogad mely arról szól, hogy a gépmadarak elvitték a falubelieket dél felé. Megkapod Navarro koordinátái és a későbbiek során Arroyonak nem lesz szerepe a játékban.
Ha megtaláltad a 13-as Menedéket de nem mész be, Arroyo továbbra is elérhető lesz, de Hakunin párbeszédei módosulnak. Ez egy elég ritka eset, de velem egyszer már megtörtént. A változás annyi, hogy Hakunin nem hal meg miután beszéltél vele, és Navarro sem fog megjelenni a világtérképen.
Egy másik furcsaság az, ha Arroyoban vagy a negyedik álom idején és beszélsz Nagorral akkor elmondja, hogy Morlis nagynénéd megfőzte Füstöt... :) (ha még nem mentetted meg az ebet, akkor most megteheted, bár mint fentebb már említettem, nem fogsz érte TP-t kapni és Nagor párbeszédei is változatlanok maradnak).
Arroyo hidjának képe megváltozik és vele együtt a falu térképe is.
Ha ezen a helyen hagyod a kocsit vagy valamelyik NJK-t, azok örökre elvesznek.
1. Mentsd ki Nagor kutyáját, Füstöt a vadonból.
Nagort Hakunin kertjétől keletre találod, a kutya a vadászmezőn van, a falutól nyugatra lévő terület legészakibb csücskében. Menj oda, öld meg a gekkókat (vagy lopakodj át közöttük), szedd fel az összes Broc virágot és Xander gyökeret és próbálj nem belelépni a zöld, mérgező szutyokba. Mikor megtaláltad a kutyust, követni fog és segít a gekkó irtásában. A virágok és a gekkók naponta újratermelődnek ha kimész a térképről, majd másnap visszajössz. Elsőre jő ötletnek tűnik itt maradni és szinteket lépni, de elég időrabló folyamat, tehát csak akkor csináld, ha közel a szintlépés, és már türelmetlen vagy.
Csempész be egy Broc virágot majd vedd vissza tőle. Elég unalmas tevékenység, de akár 10%-os Lopózás képzettséggel is többször megteheted. Figyelj arra, hogy ne legyenek ellenséges gekkók a közelben, mivel a barátságosak is ellenségessé válnak épp úgy, mintha harcot kezdeményeznél."
2. Keresd meg Vic-et, a kereskedőt.
Erre majd csak később kerülhet sor. Ha kíváncsi vagy, nézd meg Rejtek[Den] 8. küldetését!
3. Szerezz egy kovakövet és éleztesd meg a lándzsádat Mynoc-kal.
Beszélj az őrrel a hídnál! Amennyiben legalább 6-os az ÉR(zékelés)-ed észreveszed, hogy a lándzsája másképp néz ki mint a többieké. Ha szóvá teszed elmondja, hogy képes megélezni és elküld a mogorva nagynénédhez, hogy szerezz egy kovakövet.
Sebastian Cassten megemlíti, hogy ez a trükk arra is jó, hogy küldetésbeli tárgyakat is megtarts (mint például a kovakövet, plazmaátalakítót...stb), de ez kizárólag csak a tárgyhalmozókat érinti.
4. Pusztítsd el a húsevő növényeket Hakunin kertjében.
Beszélj Hakunin-nal és vállald el, hogy kigyomlálod a kertjét (vagy csak egyszerűen menj, és pusztítsd el a két húsevő növényt). Nem okozhat komoly gondot, a sikerért 100 Xp jár.
Ha negatív karmád van, vagy megsértetted Hakunin-t, akkor kárpótlásként fogja kérni ezt a küldetést. Ebben az esetben rengetegszer kell majd bocsánatot kérned mielőtt megkapnád, utána viszont visszatér a normális dialógus (habár a beszélő fej továbbra is boldogtalan arcot vág majd).
5. Szerezd meg az ÉLET-et Arroyonak.
Ez a legfontosabb küldetésed, amit a falu elöljárójától kapsz. A játék első fele ennek a küldetésnek a teljesítése köré épül, siker esetén 4000 XP-t kapsz... de ez még jócskán odébb van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése